احتمال برابر صعود و سقوط طلا در هفته جاری



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت طلا

 

اخبار اقتصادی - احتمال برابر صعود و سقوط طلا در هفته جاری

تحلیل‌گران بین المللی برای صعود یا سقوط طلا در هفته جاری احتمال برابری را پیش‌بینی می‌کنند به طوریکه تحرکات بازار ارزی بر جهت حرکت این فلز گران‌بها تاثیر خواهد گذاشت.

شرکت کنندگان در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو این بار نیز در مورد جهت قیمت طلا در هفته جاری اختلاف نظر داشتند و تنها شماری از آنها به افزایش قیمت خوش بین بودند.
 
از میان 37 شرکت کننده در نظرسنجی‌های هفتگی کیتکو، این هفته 22 نفر پاسخ دادند که هشت نفر آنها افزایش، 9 نفر کاهش و پنج نفر ثابت ماندن قیمت را پیش بینی کردند. حاضران بازار شامل معامله گران طلا، بانک‌های سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.
 
شرکت کنندگان در نظرسنجی هفته گذشته اندکی بدبین بودند. بهای معاملات طلا در بازار کامکس نیویورک هفته گذشته به دلیل خوش بینی اقتصادی و صعود ارزش دلار که تقاضا برای این فلز گران‌بها را محدود کرد 23 دلار یا 1.6 درصد کاهش یافت که سومین کاهش هفتگی در چهار هفته گذشته بود. این فلز گران‌بها در چند هفته گذشته با اقدام سرمایه گذاران در ارزیابی اوضاع اقتصادی تحت فشار بوده است.
 
بر اساس گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، کسانی که افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی می‌کنند، معتقدند دلار از صعود اخیر خود عقب نشینی خواهد کرد در مقابل کسانیکه نقطه نظر بدبینانه ای دارند می‌گویند حتی اگر ارزش دلار کاهش پیدا کند، انتظار دارند روند بلندمدت صعود دلار بر طلا تاثیر بگذارد.
 
بهای معاملات طلای بازار آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر روز جمعه 0.1 درصد افزایش یافت و به 1267 دلار در هر اونس رسید در حالیکه در ابتدای معاملات با 0.7 درصد کاهش، به 1258 دلار نزول کرده بود. بهای معاملات طلا برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، 1266 دلار بود.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا از ابتدای سال 2014 تاکنون با وجود آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه در آمریکا، تحت تاثیر تنش‌های اوکراین و خاورمیانه 5.4 درصد صعود کرده است اما تصور می‌رود با قوی شدن دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که تقاضا برای این فلز به عنوان سرمایه گذاری مطمئن را کاهش خواهد داد، به سوی نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی پیش می‌رود.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------