آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

دیده‌بانی ارزی در بازار طلا



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار طلا

 

اخبار اقتصادی - دیده‌بانی ارزی در بازار طلا

افت 24 و 19 دلاری بهای اونس طلا در دو هفته کاری گذشته هم باعث نشده که برآیند پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت در مورد قیمت طلا یکسره کاهشی باشد. شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این هفته کیتکو دوباره در مورد روند طلا در روزهای پیش‌رو به اختلاف‌نظر رسیده‌اند.

در آخرین نظرسنجی هفتگی پایگاه اینترنتی کیتکو، 22 کارشناس شرکت کرده‌اند. از این میان 8 نفر افزایش و 9 نفر کاهش قیمت‌ها را در هفته کاری جاری پیش‌بینی کرده‌اند. پنج نفر هم از مشخص نبودن یا خنثی بودن روند طلا گفته‌اند. کارشناسان مورد مشاوره کیتکو درمورد روند هفته گذشته نیز اختلاف‌نظر داشتند، گرچه در آن هفته هواداران افزایش با اختلافی اندک بیشتر بودند، اما این هفته وزن حامیان کاهش، کمی بیشتر است. در هفته گذشته قیمت آنی طلا 19 دلار و قیمت آتی این فلز زرد برای تحویل در ماه دسامبر 23 دلار افت را تجربه کردند.

کسانی که افزایش قیمت‌ها را برای هفته جاری پیش‌بینی کرده‌اند، می‌گویند که توقف تقویت دلار آمریکا عامل اصلی فشار بر طلا است. کالین چیزینسکی، استراتژیست ارشد موسسه CMC Markets می‌گوید: «دلار آمریکا به لحاظ فنی با خریدهای بیش از اندازه روبه‌رو شده است و اخبار اقتصادی تازه هم نشان می‌دهد که این تقویت در روزهای پیش رو تعدیل خواهد شد. این امر به طلا اجازه می‌دهد به سیاست‌های جدید پولی و مالی بانک مرکزی اروپا واکنش نشان دهد. تزریق پول به اقتصاد اروپا از سوی این نهاد می‌تواند بر بازار طلا اثر افزایشی داشته باشد.»

اما کسانی که کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند می‌گویند که طلا حتی درصورت عقب‌نشینی دلار آمریکا هم با افت مواجه خواهد شد، چراکه روند طولانی مدت تقویت دلار در هر حال روی طلا فشار وارد خواهد کرد. ریچارد بیکر، دبیر Eureka Miner اشاره می‌کند که ضعف طلا همسو با ضعف دیگر کالاها است. او می‌گوید: «نفت، طلا و مس حتی با وجود اعلام سیاست‌های انبساطی ازسوی ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا هم هفته بدی را پشت سر گذاشتند. فلز قرمز کمترین کاهش را تجربه کرد، اما نفت و طلا بیشتر از 5/1 درصد از ارزش خود را از دست دادند. این نشان‌دهنده زمینه موجود برای کالاهای مختلف است. شاخص S&P GSCI که همه چیز از نقره گرفته تا گله‌های حیوانات را تحت پوشش قرار می‌دهد، تنها اندکی با کمترین میزان در 52 هفته گذشته فاصله دارد. بدون رسیدن خبری مهم از بحران‌های ژئوپلیتیک، طلا احتمالا قیمت‌های پایین را دوباره خواهد آزمود. پیش‌بینی من رسیدن قیمت اونس طلا به 1260 دلار است.»

این هفته توجه بیشتر بازار به سیاست عجیب نخواهد بود، چراکه وزن داده‌های اقتصادی از هفته‌های گذشته کمتر است. با وجود این مهم ترین داده اقتصادی هفته برای بازار طلا همان ارزش دلار آمریکا خواهد بود. قطعا تحرکات یورو نیز ازسوی بازارهای مالی دیده‌بانی خواهد شد.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------