آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

ورود مجدد بورس به رکود رسمی



اخبار اقتصادی - افت 20 درصدی شاخص کل نسبت به دوران اوج خود رقم زد
ورود مجدد بورس به رکود رسمی

يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار سهام


روزهای «قرمز» بورس ادامه یافت
دیروز، شاخص کل بورس با افت 157 واحدی (معادل 22/0درصد) همراه شد. به این‌ترتیب، شاخص کل از دوران اوج خود (15 دی 92) حدود 20 درصد افت پیدا کرد و بر اساس تعریف‌های جهانی به‌طور رسمی وارد رکود شد. این اتفاق پیش از این در اوایل تیرماه افتاده بود و اکنون نیز مشابه آن زمان، حجم و ارزش معاملات به مرز هشدار رسیده است. به این‌ترتیب، ارزش معاملات روزانه که در سال 92 به‌طور متوسط 400 میلیارد تومان بود، اکنون به زیر 100 میلیارد تومان رسیده است. این امر با در نظر گرفتن عرضه‌های انجام شده در این دوران و رشد قابل توجه قیمت سهام از ابتدای سال 92، عمق رکود فعلی را بیشتر نمایان می‌کند. در واقع، عدم ورود نقدینگی جدید، منجر به بی‌تحرکی در معاملات و شاخص کل شده است.

 

بازار ارز

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار ارز

 
کاهش آهسته قیمت دلار
طی معاملات روز گذشته، هر دلار آمریکا افت ملایمی را تجربه کرد و به قیمت 3 هزار و 160 تومان معامله شد. در این شرایط، مشاهده می‌شود مطابق گفته‌های دکتر سیف، رئیس کل بانک مرکزی، دلار افزایش قیمت نمی‌یابد و منابع کافی جهت کنترل نرخ ارز وجود دارد. به گفته وی، شرایط برای تک نرخی شدن ارز آزاد و مبادله‌ای کاملا مهیا است و در صورتی که وضعیت مذاکرات هسته‌ای مشخص شود این عمل به راحتی انجام می‌شود. در این رابطه، گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان‌دهنده شفافیت بیشتر ایران درخصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای است؛ بنابراین، باید منتظر نشست مجمع سازمان ملل متحد در نیویورک ماند و دید طرف غربی مذاکرات این شفافیت‌ها را چگونه ارزیابی خواهد کرد. در نتیجه تا آن زمان، انتظار روند متعادل دلار محتمل‌ترین سناریو خواهد بود.

بازار سکه

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار ارز

 
آرامش در بازار سکه
دیروز، هر سکه طرح جدید به قیمت 943 هزار تومان معامله شد. همان‌طور که اشاره شده بود، در پی تعطیلی بازار طلای جهانی، کاهش قیمت دلار، منجر به افت ملایم قیمت سکه شد. با توجه به آنکه کف حمایتی 940 هزار تومانی برای سکه مناسب ارزیابی می‌شود، تغییرات آرام سکه در این محدوده محتمل‌تر است. امروز نیز با توجه به تاخیر در آغاز معاملات بازار طلای جهانی نسبت به بازار داخل، احتمال پیروی سکه از دلار بیشتر است. با این حال، به عقیده کارشناسان، روند شاخص دلار آمریکا در این هفته، تعیین‌کننده مسیر اونس طلا است؛ به عبارت دقیق‌تر، در صورتی که دلار آمریکا نسبت به سایر ارزها ارزش بیشتری پیدا کند، قیمت طلای جهانی و در پی آن سکه نیز کاهش می‌یابد و اگر عکس این مساله اتفاق افتد، عاملی جهت افزایش قیمت سکه خواهد بود.

 

بازار طلای جهانی

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار ارز


شاخص دلار آمریکا رقیب این هفته اونس
در پایان معاملات هفتگی، طلای جهانی افت 5/1 درصدی را تجربه کرد و به قیمت 4/1268 دلار بر هر اونس معامله شد. بر‌خلاف پیش‌بینی‌ها، میزان اشتغال‌زایی در آمریکا کمتر از انتظارات بود و منجر به افزایش مقطعی قیمت طلای جهانی شد، اما مناسب بودن نرخ بیکاری سالانه آمریکا (1/6 درصد)، اجازه تداوم رشد قیمت اونس را نداد. در نظرسنجی هفتگی کیتکو، 8 نفر (از 22 کارشناس) روند افزایشی و 9 نفر مسیر نزولی را پیش‌بینی کرده‌اند. آنها به‌طور مشترک معتقدند در این هفته، قیمت طلا را نسبت دلار به یورو تعیین می‌کند. طرفداران مسیر صعودی طلا معتقدند یورو بیش از اندازه افت داشته و در این هفته اصلاح انجام می‌دهد و رشد دلار نیز متوقف می‌شود. اما طرفداران مسیر نزولی، به عوامل بنیادی نظیر افزایش نرخ بهره در آمریکا و سیاست‌های انبساطی اروپا در بلندمدت اشاره می‌کنند.

 

بازار اوراق مسکن

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار ارز


بازگشت آرامش به «تسه»ها
دیروز، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 1392 (تسه9201) با افت 1/1 درصدی مواجه و به قیمت 92 هزار و 810 تومان معامله شدند. به این‌ترتیب، بازدهی آنها از ابتدای سال به 47 درصد کاهش یافت. نوسانات ملایم در این قیمت‌ها نشان می‌دهد به نوعی تعادل در این بازار حاکم شده است و دیگر شاهد سیل تقاضا برای اوراق مزبور نیستیم. از طرفی، برخی اقدامات جهت افزایش میزان عرضه از سوی مسوولان انجام شده است؛ از سوی دیگر، با رسیدن به پایان فصل تابستان به نظر می‌رسد تقاضای موجود برای این اوراق نیز کاهش یافته است. حرکت مخالف جهت عرضه و تقاضای «تسه»ها سبب شده است که نوسانات در قیمت آنها اندک باشد. بنابراین، به نظر نمی‌رسد این اوراق تمایل زیادی به افت شدید قیمت داشته باشند و حرکت در محدوده فعلی، محتمل‌ترین سناریو خواهد بود.

بازار نفت

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار ارز


ریزش هفتگی قیمت نفت
در پایان معاملات هفتگی، هر بشکه نفت خام آمریکا با افت قابل‌توجه 8/2 درصدی مواجه و به قیمت 3/93 دلار معامله شد. این در حالی بود که در ابتدای هفته گذشته، برخی تنش‌ها میان نیروهای اوکراین-روسیه و بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب افزایش قیمت نفت شده بود.

 

اما در ادامه، آمار نامناسب اقتصادی چین و اروپا که سیگنالی مبنی بر کاهش تقاضای نفت جهانی است و همچنین، برخی توافقات ابتدایی درخصوص آتش‌بس در اوکراین باعث کاهش قیمت نفت شد. در این میان، آمار نامناسب اشتغال‌زایی در آمریکا سبب شد که نگرانی درخصوص تقاضای نفت خام افزایش یابد و مسیر نزولی قیمت نفت تقویت شد. نفت برنت نیز در پایان معاملات هفتگی به 8/100 دلار رسید که نسبت به دوران اوج خود بیش از 12درصد افت داشته است.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------