آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

وضعیت قیمت جهانی طلا



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت جهانی طلا

اخبار اقتصادی - قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت طلا در نخستین روز فعالیت بازارهای جهانی با آمار ضعیف اشتغال در آمریکا و بحران اوکراین که این فلز گرانبها را مورد پشتیبانی قرار داد، صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از رشد 0.6 درصد در روز جمعه، 0.2 درصد در ساعات اولیه معاملات دوشنبه افزایش یافت و به 1271 دلار رسید. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.3 درصد افزایش، 1272 دلار بود.

آمارهایی که جمعه منتشر شد نشان داد کارفرمایان آمریکایی در ماه اوت در پایین‌ترین سطح هشت ماه گذشته کارمند استخدام کردند.

آمارهای ضعیف از تحکیم اقتصاد ممکن است بانک مرکزی آمریکا را برای افزایش نرخ‌های بهره محتاط نگه دارد. افزایش نرخ‌های بهره تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را محدود خواهد کرد.

از سوی دیگر روز یکشنبه جنگ در شرق اوکراین بالا گرفت و خطر شکسته شدن آتش بس دو روز گذشته را افزایش داد. هر گونه وخامت این بحران که شدیدترین رویارویی میان روسیه و غرب از زمان جنگ سرد را به دنبال داشته است ممکن است طلا را به عنوان سرمایه گذاری مطمئن مورد پشتیبانی بیشتری قرار داده و تقویت کند. تقاضای فیزیکی هفته گذشته پس از افت چشمگیر قیمت طلا افزایش یافت و قیمت‌های این فلز را اندکی پشتیبانی کرد.

با این همه صعود ارزش دلار تقاضای سرمایه گذاری برای طلا را کاهش داده است. صندوق‌های سرمایه گذاری و مدیران مالی اقدام به کاهش معاملات خود در بازار طلا برای سومین هفته پیاپی کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران در هفته جاری علاوه بر اینکه وضعیت اوکراین را تحت نظر خواهند شد در انتظار انتشار آمار تجاری چین هستند که احتمال ضعف بیشتر اقتصاد شماره دوی جهان را نشان خواهد داد. اما در آمریکا این هفته آمار چندان مهمی بجز میزان خرده فروشی منتشر نخواهد شد.

بانک بارکیلز پیش بینی کرده است قیمت طلا از 1260 دلار در هر اونس در سال جاری به 1150 دلار کاهش خواهد بود. به گفته تحلیلگران این بانک، این فلز به دنبال صعود دلار و آمار اقتصادی قوی در آمریکا و همچنین عدم اطمینان سرمایه گذاران به این فلز آسیب پذیر مانده است.

طلا از ابتدای سال 2014 تاکنون با وجود آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه در آمریکا، تحت تاثیر تنش‌های اوکراین و خاورمیانه 5.4 درصد صعود کرده است اما تصور می‌رود تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که تقاضا برای این فلز به عنوان سرمایه گذاری مطمئن را کاهش خواهد داد، به سوی نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی پیش می‌رود.
اخبار اقتصادی -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------