آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

تاوان تثبیت قیمت خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تاوان تثبیت قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - تاوان تثبیت قیمت خودرو

قیمت خودروهای داخلی در سال آینده، این روزها به دغدغه بسیاری از مشتریان ایرانی تبدیل شده، به نحوی که آنها امیدوارند اگر قیمت‌ها کاهش نمی‌یابند، حداقل افزایشی نیز در کار نباشد و خودرو از اینکه هست، گران‌تر نشود.

این در شرایطی است که به نظر می‌رسد تثبیت قیمت خودرو نیز دردسرهای خاص خود را برای مشتریان در پی خواهد داشت، چه آنکه ممکن است آنها را از داشتن خودروهایی با کیفیت فعلی نیز محروم کند.

 

طی سال‌های اخیر که دولت، خودروسازان را بابت تثبیت قیمت تحت فشار گذاشت، ظاهرا آنها (خودروسازان) نیز برای ادامه تولید و فرار از ضرر و زیان، روی به کاستن از سطح کمی و کیفی محصولات شان آورده‌اند تا باز هم این مشتریان باشند که متضرر ‌شوند. اینکه اصرار دولت بر تثبیت قیمت خودرو، درست است یا نه، بحث دیگری است، اما فعلا موضوع اصلی اینجا است که با شرایط فعلی صنعت خودرو کشور، حتی تثبیت قیمت نیز به نوعی به زیان مشتریان تمام می‌شود.

 

اوضاع به این شکل است که اگر قیمت خودرو بالا برود، مشتریان درگیر گرانی می‌شوند و اگر قیمت ثابت مانده یا کاهش یابد، آنها (مشتریان) باید پیه کاهش احتمالي كيفيت خودروها را به تن خود بمالند. به عبارت بهتر، مشتریان ایرانی در شرایط فعلی صنعت خودرو کشور و بابت قیمت ها، نه راه پیش دارند و نه راه پس؛ به نحوی که چه این شود و چه آن، در هر صورت متضرر خواهند شد.

 

برخی کارشناسان معتقدند در این شرایط بهتر است دولت انحصار را از بازار خودرو برطرف کرده و به تدریج از قیمت‌گذاری خودرو کنار رود و اجازه دهد «بازار» حرف آخر را در قیمت بزند. البته برخی دیگر از کارشناسان نیز اعتقاد دارند که آزادسازی قیمت خودرو با توجه به افت تیراژ، فعلا منطقی نیست، چون ممکن است به رشد بیشتر و بیشتر قیمت‌ها بینجامد. حالا باید دید نظر مشتریان چیست؛ آیا آنها خودرو گران، اما دارای کیفیت حداقلی را می‌پسندند یا حاضرند خودرو را ارزان؛ اما کم کیفیت‌تر بخرند؟

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------