آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

پیش‌بینی رئیس اتحادیه از آینده قیمت‌ طلا



اخبار ,اخبار اقتصادی ,آینده قیمت‌ طلا

اخبار اقتصادی - پیش‌بینی رئیس اتحادیه از آینده قیمت‌ طلا

آینده قیمت طلا در سال 93 یکی از اصلی ترین موضوعات پیش روی بازارهای سرمایه گذاری ایران است. از تحلیلگران برجسته بازار تا مدیران اقتصادی و شهروندان عادی همگی برای قیمت طلا و آینده آن نگرانی ها یی دارند.

در همین حال محمد کشتی‏آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در تحلیل بازار طلا در سال 92 می گوید: بهای طلا در سال 92 در سطح جهانی روند نزولی داشت و تا روزهای پایانی بهمن ماه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 26 درصد کاهش چیزی حدود 1600 دلار معامله شد. اما از روزهای پایانی بهمن ماه بدین سبب که با بحران اوکراین و کاهش رشد اقتصادی در چین مواجه بودیم، قیمت طلا افزایش 130 دلار در هر اونس را تجربه کرد.

 

کشتی‌آرای در گفتگو با خبرآنلاین، به اتفاقات پیش روی بازار اشاره می کند: در طی 11 ماه گذشته قیمت طلا در ایران نیز به تبع قیمت جهانی آن با 38 درصد کاهش روبرو بود. اما می‏بینیم که در اسفندماه این میزان کاهش، متاثر از بازارهای جهانی کم‏کم روند افزایشی را در پیش گرفت.

 

وی با تاکید بر عدم بازگشت قیمت طلا به بالاترین قیمت‏ها در سال 2011 گفت: اما با تمامی این احوال و افزایش قیمت‏ها، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بهای طلا دیگر روند صعودی که در سال 2011 اتفاق افتاد را تجربه نخواهد کرد.

 

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پیش‌بینی سال آتی بازار طلا اظهار کرد: اگر وضعیت سیاسی و اقتصادی جهان و ایران همچنان در وضعیت کنونی به سر ببرد، نوسان زیادی در قیمت طلا نخواهیم داشت اما اگر اتفاقات غیرمنتظره‌ای را در حوزه سیاسی و اقتصادی شاهد باشیم، قطعا بر روی بازار طلا تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی با اشاره به تاثیرگذاری قیمت ارز بر روی بازار طلا گفت: اما آنچه که در سال 93 بسیار حائز اهمیت است، بحث قیمت ارز خواهد بود که یکی از ارکان تعیین‏کننده در قیمت طلاست. با توجه به اینکه یکی از محورهای اقتصادی دولت آقای روحانی، تثبیت نرخ ارز اعلام شده و بارها مورد تاکید قرار گرفته می‏توان انتظار داشت که به ثباتی در بازار طلا نیز دست یابیم.

 

کشتی‌آرای در تحلیل بازگشت سرمایه‏گذاری‏های مردمی بر روی طلا در کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان در صد قیمت طلا در سال گذشته کاهش زیادی را تجربه کرده، طبیعتا بازگشت سرمایه‏گذاری در این بخش را از سوی مردم عادی شاهد نخواهیم بود زیرا بسیاری از این طریق متضرر شدند.

 

وی در ادامه گفت: همچنین با توجه به رشد شاخص بورس در سال گذشته که رشد بی‏نظیری را تجربه کرده است، بسیاری از سرمایه‏ها بدین سو سوق داده شده‏اند. در کل می‏توان انتظار داشت که سرمایه‏گذاری‏های مردم به سوی بانک یا بورس متمایل گردد و به دلیل تجربه تلخ گذشته شاهد بازگشت سرمایه به بازار طلا و ارز نباشیم.

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------