دولت بسته جامع هدفمندی را شبانه تدوین کرد



اخبار ,اخبار اقتصادی بسته جامع هدفمندی یارانه

اخبار اقتصادی - دولت بسته جامع هدفمندی را شبانه تدوین کرد

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام جدی دولت برای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها گفت:‌ مصمم هستیم هرچه زودتر سازوکارها و دستورالعمل‌های لازم را نهایی کرده و با اختصاص دقیق منابع، در مرحله دوم طرح هدفمندی برخی از فرایند های نادرست گذشته را اصلاح کنیم.

به گزارش مهر، اسحاق اسحاق جهانگیری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها با بیان اینکه دولت در تلاش است مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۹۳، طرح هدفمندی را به بهترین شکل ممکن به اجرا درآورد، از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست ضمن هماهنگی با دستگاه های اجرایی كشور، همه مسائل، جزئیات و ملزومات آئین‌نامه اجرایی طرح را در اسرع وقت نهایی کند تا برای تصمیم گیری نهایی در جلسه هیات وزیران مطرح شود.

 

معاون اول رئیس جمهور همچنین امنیت غذایی، بهبود خدمات سلامت و درمان برای مردم و كمك به حل بحران های محیط زیستی را از مهمترین اهداف و دستاوردهای اجرای این مرحله از هدفمندی یارانه ها برشمرد و اظهار امیدواری کرد با اجرای مناسب این مرحله ، شاهد رضایت و بهبود وضعیت مردم در بخش‌های مختلف باشیم.

 

شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کارگروه ها و جلسات کارشناسی متعدد، گزارشی از اقدامات و برنامه های تهیه شده برای اصلاح و بهینه سازی حوزه های حمل و نقل، بهداشت و درمان ، بیمه، بنگاه های تولیدی ، تامین كالاهای اساسی و تنظیم بازار ارایه کرد و از تدوین یک بسته جامع برای مجموعه اقداماتی که باید برای اجرای طرح هدفمندی انجام شود، خبر داد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین در خصوص سایت رفاهی (سایت مربوط به ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه) توضیحاتی ارائه كرد و گفت: تدابیر لازم برای تكمیل زیرساختها و كارآمدی مسائل فنی این سایت پیش بینی شده و سایت از آمادگی و امكانات خوبی برای اجرا برخوردار است.

 

در این جلسه پیش نویس آیین نامه بند "و" تبصره ۲۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از تبادل نظر و گفتگوهای کارشناسی، مقرر شد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در اسرع وقت این آیین نامه و دستورالعمل اجرایی آن را نهایی کرده و در جلسه هیات دولت ارایه دهد.

 

فرم ثبت نامه متقاضیان دریافت یارانه و جزئیات برنامه ستاد تنظیم بازار از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد و پس از بررسی در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------