آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

خودروهای چینی که استثناً خوب هستند+تصاویر



اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای چینی

اخبار اقتصادی - تکرار/خودروهای چینی که استثناً خوب هستند+تصاویر

خودروهای چینی همیشه بحث‌برانگیز بوده‌اند. از کپی‌کاری‌های جنجالی گرفته تا طراحی‌‌هایی که گاه کار خوبی از آب درمی‌آمدند.

صنعت خودروسازی این کشور روزهای بد و وحشتناکی را آغاز کرد. بازرگانان کشورهای مختلف (از جمله ایران) با انتخاب مدل‌های ارزان‌قیمت که البته کیفیت چندانی هم نداشتند،‌ به رشد این صنعت نوپا کمک کردند.

 

طی یک پروسه 10 ساله چینی‌‌ها کم‌کم قدرتمندتر شدند و به لطف سرمایه‌گذاری روی تولید، محصولات به نسبت قابل قبولی را راهی بازار کردند. این اوضاع تا جایی پیش رفت که بعضی از برندها توسط اروپایی‌ها پسندیده شد.

 

این گزارش لیستی 10 تایی از بهترین مدل‌های چینی است که می‌توان آنها را خریداری کرد. الزاماً‌ این به معنای محبوبیت جهانی آنها نیست.

 

10 - Brilliance BS6

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای چینی

 

باید اعتراف کرد که برند برلیانس یکی از مشهورترین‌‌ها در بین چینی‌ها محسوب می‌شود. یکی از دلایل موفقیت این شرکت،‌ همکاری آنها با برندها معتبری چون ب‌ام‌و و تویوتا است. مدل BS6 یکی از طراحی‌های شرکت ایتالی دیزاین ایتالیا است.

 

مدل‌های اولیه این خودرو سال 2000 رونمایی شد. مدل 2006 آن یکی از معدود مدل‌هایی است که توانست در آزمون‌های مرکز ADAC آلمان 5 ستاره کامل به دست آورد. این خودرو با قیمت پایه فقط 18 هزار یورو در اروپا به فروش می‌رود.

 

برلیانس فوق رقابت جالبی را با فورد Mondeo، فولکس‌واگن Passat و حتی تویوتا Camry‌ نیز تجربه کرد. اگرچه از نظر کیفی نمی‌تواند پا به پای آنها بیاید ولی به لطف قیمت‌گذاری‌اش بازار در خور توجهی را دست و پا کرده است.‌

 

9 -  Geely Beauty Leopard

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای چینی

 

راستش باید اعتراف کرد که این جیلی از روی مزدا MX-6‌ کپی‌برداری شده است. ولی از آن تقلیدهایی است که ارزش دیدنش را دارد. این خودرو در بسیاری از بازارها با نام Meirenbao نیز شناخته می‌شود. چینی‌‌ها اغلب علاقه‌ای به ساخت محصولات جوان‌پسند ندارد.

 

یا فانتزی یا خانوادگی. اما این کوپه یکی از معدود نمونه‌هایی است که مختص اسپرت‌پسندان طراحی شده است. برای طراحی این خودرو که در سال 2003 رونمایی شد،‌ دوو موتورز کره جنوبی کمک زیادی به جیلی کرده بود.

 

پیشرانه آن دارای 1.3 لیتر حجم و قدرتی معادل 85 اسب‌بخار دارد. با این خروجی می‌تواند به سرعت 180 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بد نیست بدانید این پیشرانه متعلق به تویوتای ژاپن است.

 

 8 - Xialong Fierce Dragon

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای چینی

بیایید نامش را هامر چینی بگذاریم. یک محصول آفرود مخصوص کاربری‌های نظامی که در ابعاد همان Hummer‌ معروف ساخته شده است. شرکت Xialong پیش از این هم سابقه ساخت محصولات نظامی بر پایه جیپ را داشت.

 

باورکردنی نیست که قیمت این خودرو 1 میلیون یوان معادل 160 هزار دلار اعلام شده است. در طراحی این محصول دیگر چینی سرشناس دانگ‌فنگ نیز همکاری داشته است. با این اوصاف نصب یک پیشرانه 3.2 لیتری دیزلی با 184 اسب‌بخار قدرت نمی‌تواند خیلی نیازهایش را ارضا کند.

 

بدنه ضد گلوله این خودرو روی وزن سنگین  3600 کیلوگرمی آن تاثیرگذار بوده است. ‌مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر 20 لیتر است. سرعت نهایی‌اش نیز 115 کیلومتر در ساعت است.

 

 7 - Great Wall V240

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای چینی

این خودرو همان وینگل 5 است که گفته می‌شود قرار است وارد بازار ایران نیز شود. این پیکاپ انصافاً‌ آنقدرها هم زشت و بد قواره نیست. شرکت گریت‌وال با همکاری میتسوبیشی این خودرو را به یکی از بهترین‌‌های کلاس خودش تبدیل کرده است.

 

وینگل فوق در بازارهای خاص اروپایی با نام Steed (فولاد) معرفی شده است. این چینی را می‌توان یک پروژه اقتباسی از ایسوزو D-Max دانست. عده‌ای بر این باورند که گریت وال برای این خودرو از طراحی‌ کانسپت فولکس‌واگن Magellan‌ در سال 2002 برگرفته شده است.

 

بهترین پیشرانه این وینگل 2.4 لیتری با 134 اسب‌بخار قدرت است. این یپکاپ با این شکل و شمایل مربوط به فیس‌لیفت سال 2011 است که طی آن جلوپنجره و چراغ‌‌ها و قدری هم طراحی داخلی تغییر کرد.

 

6 - Beijing Auto Knight S12

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای چینی

 

نمی‌توان خیلی بر کپی‌کار و تقلید این خودرو ادعا کرد. چراکه شرکت بیجینگ اتو از مدت‌ها پیش با جیپ آمریکا قرارداد همکاری بسته بود. شاسی‌بلند فوق از روی چیروکی‌های قدیمی الهام گرفته شده است.

 

یعنی در دوره‌ای که جیپ به عنوان یکی از زیرمجموعه‌‌های کرایسلر آن ایام با دایملر مالک برند مرسدس‌بنز همکاری می‌‌کرد. این خودرو را به پیشرانه‌ای 2 لیتری با قدرتی معادل 122 اسب‌بخار یا 2.2 لیتری با 141 اسب‌بخار مجهز کرده‌اند.

 

گفته می‌شود نیسان ژاپن قرار است برای آن پیشرانه‌های 2.5 و 4 لیتری تامین کند. قیمت این خودرو بین 11 هزار و 940 تا 14 هزار و 200 دلار است. این چیروکی چینی در بین هم‌کلاسان هم‌وطن خود بی‌رقیب است. گفته می‌شود برای این خودروی به اصطلاح آفرود مکانیزم تک دیفرانسیل نیز طراحی شده است.

 

 5 - Shanghai VW Santana

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای چینی

 

رسماً در نام و نماد این خودرو نشان فولکس واگن دیده می‌شود. خودروسازی شانگهای از سال 1984 توانست نظر آلمان‌ها را برای همکاری جلب کند. مدل Santana‌ سدان محافظه کاری بود که پایه‌گذار مدل‌های موفقی چون Jetta‌ و Polo‌ شد.

 

سال 1981 فروش اروپایی این خودرو متوقف شد. همان ایام بود که چینی‌ها آرام آرام توانستند خود را به فولکس نزدیک کنند. بعد از آن به قدری روی فروش و عرضه آن کار کردند که فروشش توسط عامل چینی به نسبت طرف آلمانی بیشتر هم شد.

 

سانتانا به دلیل پلتفرم باکیفیتی که داشت توانست برای سال‌های سال در بازارهای آسیایی بدرخشد. خودروسازی شانگهای فروش گسترده این خودرو را برای تاکسی و ماشین پلیس در نظر گرفته بود. قوی‌ترین نسخه آن دارای یک پیشرانه 1.8 لیتری با 107 اسب‌بخار نیرو است.

 

 4 - BYD E6

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای چینی

 

منصف باشید. طراحی این خودرو کاملاً اروپایی است. کمپانی بی‌وای‌دی که پس از مجادله‌های بسیار بر سر کپی‌کار تویوتا و هوندا رهایی یافت، توانست در یک اقدام تحسین‌برانگیز محصولی تمام برقی را با چهره‌ای قابل قبول عرضه کند. چینی‌ها اگرچه به تولید انبوه مدل‌های مختلف علاقه دارند ولی آنچنان میلی برای ساخت محصولات مدرن مانند EV یا وسیله نقلیه‌های برقی ندارند. مدل E6 با یک بار شارژ می‌تواند 300 کیلومتر پیمایش کند. رکوردی که برای یک هاچ‌بک سایز بزرگ قابل توجه است.

 

کمپانی BYD‌ به شدت مشتاق است که این خودرو را وارد بازار آمریکا کند. در حالی که محصولات برقی در این بازار با قیمت‌های کهکشانی عرضه می‌شوند،‌ قیمت پایه E6 را حدود 35 هزار دلار اعلام کرده‌اند. قطعات فنی این خودرو از سوی شرکت 10 سال گارانتی شده است. باطری‌های آن تنها در 40 دقیقه به شارژ صد در صدی می‌رسند. شتاب صفر تا 100 آن 8 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 160 کیلومتر در ساعت عنوان شده است.

 

 3 - BYD F6

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای چینی

 

حضور دوباره برند BYD‌ در چنین لیستی نشان از موفقیت و محبوبیت آن دارد. بی‌وای‌دی برای طراحی این سدان از هنر مهندسی میتسوبیشی ژاپن بهره گرفته است. مدل F6 تنها در 2 تیپ عرضه می‌شود. یا 2 لیتری 134 اسب‌بخاری با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و یا 2.4 لیتری 160 اسب‌بخاری با جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک.

 

این مدل نیز انصافاً ‌طراحی‌اش بد نیست. با طول 4.8 متری‌اش می‌تواند جواب‌گوی خانواده‌ها باشد. تولیدکننده آنقدر به این محصولش اعتماد داشت که آن را سال 2008 در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد. سرعت نهایی این خودروها بسته به نوع پیشرانه‌اش بین 185 تا 200 کیلومتر در ساعت تغییر می‌کند. گفته می‌شود این خودرو یکی از معدود چینی‌‌هایی است که از سیستم صوتی حرفه‌ای 8 بانده بهره می‌برد.

 

 2 - Geely Panda

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای چینی

 

دلیل انتخاب این خودرو فقط و فقط چهره بی‌نظیرش است. پاندا بهترین نامی است بود که می‌شد برای این خودرو انتخاب کرد. این هاچ‌بک مینی سایز با کد LC توسط جیلی معرفی شده است.

 

این خودرو از سوی  C-Ncap به عنوان ایمن‌ترین هاچ‌بک چینی معرفی شده است. بازار سریلانکا، اندونزی و تایوان برای خرید پاندا سر و دست می‌شکنند. پیشرانه پربازده این خودروی جالب 1.3 لیتری با 82 اسب‌بخار نیرو است.

 

در دوره‌ای گفته می‌شد قرار است جیلی با این خودرو در ایران حضور پیدا کند. پاندا به لطف طراحی فانتزی‌اش در بازارهای مختلف از اقبال مناسبی از سوی خانم‌ها برخوردار شده است. رقابت عجیبی بین این چینی و تویوتا Aygo‌ در گرفته بود.

 

 

 1 - FAW Red Flag

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروهای چینی

 

خود چینی‌‌ها نامش را لوکس‌ترین گذاشته‌اند. خودرویی که به عنوان وسیله نقلیه سخنگوی دولت چنین استفاده می‌شود. بر اساس آمار پرچم سرخ نخستین خودرویی است که به صورت بومی توسط خودروسازی چین ساخته شده است.

 

نسل اول آن سال 1958 رونمایی شد. تولید آن پاسخی بود به لوکس‌های آمریکایی از سوی حزب کمونیست. بعدها گفته شد که شرکت FAW از مهندسی آئودی آلمان نیز استفاده‌هایی کرده است. نسل جدید این خودرو با پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر Vشکل به قدرت 402 اسب‌بخار عرضه می‌شود. باور کردنی نیست که این چینی به قیمت 1.2 میلیون دلار فروخته می‌شود. 

اخبار اقتصادی - بازارخبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------