آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

پیکان هنوز هم خرید و فروش می‌شود



اخبار ,اخبار اقتصادی ,پیکان

 

اخبار اقتصادی - پیکان هنوز هم خرید و فروش می‌شود

هرچقدر هم که بی‌امکانات، ناایمن و پرمصرف باشد باز هم مشتری‌های پر و پا قرصی دارد. انواع مختلف پیکان هم‌چنان برای خودش بازار منحصر به فردی دست و پا کرده است.

  «پیکان» (آخرین مدل هیلمن هانتر) بی‌تردید پدیده‌ای استثنایی در صنعت خودروسازی ایران بوده‌ است.

محصولی که در دهه‌ 40 شمسی و پس از تلاش‌های ناموفق شرکت‌های انگلیسی برای ساخت خودروی «فیات»، قرارداد مونتاژ آن بین شرکت روتس انگلستان و ایران ناسیونال (ایران خودروی کنونی) بسته شد و تولید این خودرو پس از یک دهه در کشور انگلستان، در ایران آغاز و نزدیک به نیم قرن (40 سال) ادامه  یافت.

سرانجام در 25 اردیبهشت سال 84 بعد از تولید بیش از 2 میلیون و 300 هزار دستگاه، ساخت پیکان  در ایران متوقف شد.

اما بعد از گذشت نزدیک به 8 سال از خداحافظی این خودرو، باز هم محبوبیت آن به نوعی خودش را در بازار خرید و فروش نشان می‌دهد.

پیکان هنوز هم خرید و فروش می‌شود
هم‌زمان با افزایش ناگهانی قیمت خودرو و آشفتگی میان خریداران و فروشندگان خصوصا در یک سال گذشته، اذهان عمومی به یاد خودرویی افتاده است که با تکنولو‍‍‍ژی ساده اما کارآمد نسبت به هم‌نسلان خود، قیمتش ثابت بود.

یک فروشنده در پاسخ به سوال خبرنگار بازارخبر ابتدا‌ از وضعیت شماره‌گذاری در بازار فعلی می‌گوید و اینکه برای مشتاقان خریدار پیکان هیچ محدودیتی در خصوص پلاک وجود ندارد. چراکه با داشتن پلاک ملی می‌توان هر نوع مدلی از این خودرو یعنی همان مدل اولیه‌ سال 46 با قیمت 20 میلیون تومان تا آخرین مدل سال 83 با قیمت 15 و نهابتا سقف 16 میلیون تومان خریداری کرد.

وی تصریح کرد که هر چه مدل پیکان پایین‌تر باشد، قیمت آن بالاتر است.

وی در تشریح نحوه‌ خریداری این نوع مدل سواری افزود: روزانه بین 7 تا 8 مراجعه‌کننده در سطح تهران به منظور فروش پیکان خود به من مراجعه می‌کنند. این در حالی ست که در شهرستان (خصوصا آذربایجان، اردبیل  و دیگر مناطق سردسیر) بیش از این تعداد برای خرید پیکان مراجعه‌کننده دارم.

وی در توضیح علت این اختلاف در خرید و فروش بین پایتخت و خارج از آن  افزود: بیشتر مراجعه‌کنندگان در شهرستان که برای خرید پیکان به من مراجعه می‌کنند، کسانی هستند که داشتن یا نداشتن کولر برای آنها فرقی نمی‌کند.

از طرفی آنها به دنبال خرید خودرویی هستند که با داشتن حداقل‌ها (قیمت، امکانات و غیره) حداکثر رضایت رابه دنبال داشته باشد.

اما مشتریان پایتخت، به این دلیل  خودرویی مثلا پراید را جایگزین پیکان می‌کنند که دلیلشان نداشتن کولر در دومی است.

این فروشنده در پایان افزود: این اطمینان  را به مالکان یا خریداران سواری پیکان می‌دهم که با مراقبت صحیح و به کارگیری نکات لازم می‌توانند از حداکثر عمر این سواری  بهره‌ لازم را ببرند.

اخبار اقتصادی - بازار خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------