احتمال تغییر تعرفه واردات خودرو با افزایش قیمت بنزین



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تغییر تعرفه واردات خودرو

 

اخبار اقتصادی - احتمال تغییر تعرفه واردات خودرو با افزایش قیمت بنزین

معاون امور گمرکی گمرک با اشاره به اینکه فعلا در سال ۹۳ تغییری در تعرفه واردات خودروهای بنزین‌سوز صورت نگرفته، گفت: اگر قیمت بنزین در اول اردیبهشت ماه به سمت تک نرخی شدن حرکت کند، احتمالا تغییراتی در تعرفه واردات خودرو اعمال شود.

محمدرضا نادری در رابطه با تعیین تکلیف تعرفه واردات خودرو که قرار بود در روزهای پایانی سال 92 اعلام و به گمرکات ابلاغ شود، اظهار کرد: فعلا با توجه به پیشنهادهای مختلف هیچ تغییری در تعرفه واردات خودروهای بنزین‌سوز صورت نگرفته و طبق مصوبه هیات وزیران ثبت سفارش و ورود کالاهای گروه 10 به‌استثنای خودروهای 2500 سی‌سی به بالا با پرداخت دو برابر سود بازرگانی آزاد است.


 وی افزود: البته خودروهای بالای 2500 سی‌سی که پیش از این ثبت سفارش شده بودند با پرداخت دو برابر سود بازرگانی امکان ترخیص خواهند داشت.


 معاون گمرک با اشاره به اینکه برای واردات کالاهای اولویت 10 باید 2 برابر سود بازرگانی آنها پرداخت شود، اضافه کرد: اگر قرار بر تغییر تصمیمات دولت در واردات این گروه کالایی باشد باید وزارت صنعت آن را به گمرکات ابلاغ کند که هم اکنون بخشنامه جدیدی به گمرک در این رابطه ارسال نشده است.


 نادری ضمن بیان اینکه گمرک کشور دستورالعمل نحوه ترخیص کالاها را مطابق با قانون بودجه سال 93 در تاریخ 27 اسفند ماه سال 92 به تمام استان‌ها ابلاغ کرده است، اظهار کرد: دولت در بخش خودروهای برقی تصمیم به کاهش تعرفه‌ها دارد که گویا این موضوع به تصویب نیز رسیده، اما در مورد خودروهای بالای 2500 سی‌سی به دلیل نقش دستگاه‌های مختلف هر تصمیم جدید باید با بررسی پیشنهادهای بخش‌های مربوطه باشد.

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------