افزایش سقف وام مسکن مهر/تغییر بازار مسکن در کوتاه مدت



اخبار ,اخبار اقتصادی ,افزایش سقف وام مسکن مهر

 

اخبار اقتصادی - رایزنی‌ها برای افزایش سقف وام مسکن مهر آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مناسب‌ترین راه برای سرعت دادن و اتمام مسکن مهر متقاعد کردن شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف وام مسکن مهر است، گفت: گفت‌وگو و رایزنی‌ها برای افزایش سقف وام مسکن مهر آغاز شد.

سید محمد پژمان در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا امسال نیز پیگیر افزایش سقف وام مسکن مهر هستید تا روند ساخت و ساز سرعت بیشتری بگیرد، افزود: عقب افتادگی مسکن مهر و چالشی که بین قیمت تمام شده مسکن و توانایی مردم هست، آنرا باید به گونه‌ای حل کرد و شاید هم مناسب‌ترین راه سرعت دادن به ساخت مسکن مهر این است که بتوانیم شورای پول و اعتبار را متقاعد کنیم سقف وام مسکن مهر را افزایش دهد.

*برنامه‌ای که برای آینده داریم به طور جدی نیازمند تامین منابع بانکی است

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: به هرحال سال گذشته هم تلاش شد که سقف وام مسکن مهر افزایش یابد ولی اتفاقی نیفتاد. امسال می‌خواهیم بسته‌هایی را به پیشنهاد بدهیم و گفت‌وگوهای مناسبی با حوزه اقتصادی دولت در جریان است.

پژمان افزود: یک بخشی از گفت‌و‌گو ها معطوف به وضع موجود و یک بخشی هم منوط به برنامه‌های آینده است و اتفاقاً برنامه‌ای که برای آینده داریم به طور جدی نیازمند تامین منابع بانکی است.

پژمان گفت: تولید مسکن برای اقشار محروم و متوسط جامعه بدون داشتن تسهیلات بانکی در حال حاضر غیر قابل تصور است، بنابراین گفت‌وگوهای جدیدی که امسال آغاز شده حتماً اثربخش خواهد بود.

وی تاکید کرد: در این گفت و گوها ما یک تصویری از اوضاع و احوال به شورای پول و اعتبار ارائه می‌کنیم بنابراین طبیعتاً منطقی این است که آن بخش از واحدهایی که آغاز شده و نیمه کاره است و مردم هم منابع شان درگیر است و قادر نیستند تامین منابع کنند تا واحدهای خود را به بهره‌برداری برسانند، سقف وام مسکن‌شان افزایش یابد.

پژمان گفت:ما اگر دنبال رونق بخش مسکن هستیم حداقل موانع موجود را از این واحد مسکونی در جریان برداریم و متعاقب آن برای واحدهای جدید حتماً این بحث را دنبال می‌کنیم ولی فعلاً که هیچ نشانه‌ای از افزایش سقف وام نیست.

*بازنگری روی اعداد و ارقام قیمت تمام شده مسکن مهر داشته باشیم

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد جدید باز هم افزایش سقف 5 میلیون تومانی است، گفت: باید این بحث را مجدداً بازنگری کرد چون نمی‌دانیم بحث مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها چقدر بر روی هزینه‌ها و قیمت تمام شده مسکن تاثیر خواهد داشت.

وی ادامه داد: اما مطمئناً بعد از مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باید یک بازنگری روی اعداد و ارقام قیمت تمام شده مسکن داشته باشیم ولی به هر صورت کلیت آن ، این است که ما برای رونق بخشیدن به بخش مهم اقتصاد حتماً یک نگاه با اولویت به وضع موجود و موانع واحدهای نیمه تمام  مسکن مهر در دست ساخت خواهیم داشت.


----------------------------------------------


اخبار اقتصادی - در کوتاه مدت بازار مسکن تغییر محسوسی نخواهد داشت

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه علیرغم اعلام اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها قیمت ها در بازار مسکن ثابت مانده است، گفت: در کوتاه مدت بازار مسکن تغییر محسوسی نخواهد داشت.

به گزارش مهر، حسام عقبایی با اشاره به اینکه مسکن در دوران تورم بیشترین ارزش افزوده را خواهد داشت، گفت: اقتصاد کشورمان در حال حاضر دوران رکود را سپری می‌کند و یکی از اثرات تداوم رکود در بلندمدت، افت بخش عرضه است. از سوی دیگر نیز قیمت مسکن در کشور تابع قیمت حامل‌های انرژی است.

وی افزود: هرچند که قیمت حامل های انرژی هم افزایش یافته است ولی با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در کوتاه مدت افزایش قیمتی را در بازار مسکن نخواهیم داشت و در حال حاضر بازار مسکن با ثبات قیمت پیش می‌رود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: قرار است مسکن اجتماعی دولت هم رونمایی شود که اگر در فصل بهار رونمایی و اجرایی شود و قابلیت‌های خوبی برای کنترل بازار مسکن داشته باشد می‌توان به آینده امیدوار بود.

وی با اشاره به تحولات اقتصادی کشور، اظهار داشت: با توجه به ریزش‌ها در بازار بورس و ثبات قیمت در بازار سکه و ارز انتظار می‌رود در ماه آینده حجم معاملات افزایش یابد و بازار مسکن رونق نسبی پیدا کند اما باید تاکید کنم که فرایند خرید مسکن از تصمیم به خرید تا پیدا کردن ملک مورد نظر و ثبت معاملات نهایی در دفاتر اسناد رسمی گاهی تا سه ماه طول می‌کشد.
اخبار اقتصادی - فارس,مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------