آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

ضرورت نظارت بر تخصیص سهم تولید از هدفمندی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,سهم تولید از هدفمندی یارانه ها

اخبار اقتصادی - ضرورت نظارت بر تخصیص سهم تولید از هدفمندی

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید بر ضرورت نظارت بر تخصیص سهم تولید از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: تدبیر برای مدیریت پولی و مالی و نظارت بر بانک‌ها، بهترین راه حمایت از تولید است.

 محمدرضا دیانی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: منابع مالی که قرار است از سوی دولت به بخش تولید کشور اختصاص یابد، باید با نظارت دقیق همراه باشد تا همه بخش‌های تولیدی از آن بهره‌مند شوند و رانتی در این میان ایجاد نشود.

 

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: در این میان به نظر می‌رسد که رونق تولید بهترین راه حمایت از تولیدکنندگان باشد؛ چراکه هم اکنون بیشتر واحدهای تولیدی با 30 درصد ظرفیت کار می‌کنند و رشد منفی تولید کماکان ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم موضوع تورم را حل کرده و قیمت‌ها را در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها کنترل کنیم، بهتر است که نظارت بر سیستم‌های پولی و مالی کشور صورت گیرد تا منابع به صورت هدفمند به بخش‌های واقعی تولید برسد و وارد فضاهای سفته بازانه نشود.

 

به گفته دیانی، اصلاح نرخ حامل‌های انرژی تاثیر زیادی بر تولید ندارد، اما شرط آن این است که دولت هزینه‌های سربار را افزایش ندهد و شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که تولید رونق گیرد، در غیر این صورت با هر راهی به جز افزایش تولید، قیمت‌ها افزایش خواهد یافت. وی اظهار کرد: همان‌طور که تیم اقتصادی دولت به صورت مرتبط تورم را کنترل می‌کند باید سایر عوامل را نیز کنترل کرده و بر آن نظارت داشته باشد که به نظر می‌رسد از جمله آن، سیستم بانکی است؛ چراکه هر دستور مناسبی که از سوی دولت برای بانک‌ها صادر می‌شود، با جدیت پیاده نمی‌شود و هر بانک ساز خود را می‌زند. 

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------