امیدواری بازار به روند کاهشی قیمت سکه، طلا و ارز



اخبار ,اخباراقتصادی ,امیدواری بازار به روند کاهشی قیمت سکه، طلا و ارز

اخبار اقتصادی -  امیدواری بازار به روند کاهشی قیمت سکه، طلا و ارز

مصطفی خانزاده، فعال حوزه ارز، سکه و طلا گفت:« قیمت طلا در داخل کشور تابعی از قیمت طلا در جهان است و پیش بینی می شود قیمت هر انس طلا در بازار جهانی با مقداری افزایش در ماه های پیش رو همراه باشد. با این حال بازار داخلی تحت تاثیر عوامل دیگری نیز هست که ممکن است قیمت طلا و سکه در ماه های پیش رو تغییر کند.»

از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و پس از توافق ژنو، قیمت سکه و طلا رود کاهشی داشته است. کاهش و افزایش ایجاد شده در بازار نیز در مقایسه با دوره های پیشین به خصوص سال 90 و 91 تغییر قابل توجهی نداشته است.

 

او افزود:« در مقطعی که انس جهانی طلا پایین می آمد، قیمت سکه و طلا در ایران بالا می رفت. دلیل این امر را می توان در بالا رفتن نرخ دلار در کشور دانست. چون ما نرخ طلا را ضرب در قیمت دلار می کنیم در نتیجه قیمت آن در ایران بالا می رود. اما اگر نرخ دلار ثابت باشد و انس جهانی تغییر کند قیمت طلا و سکه هم به همان میزان تغییر می کند. درصورتی که انس جهانی پایین بیاید، قیمت سکه و طلا هم در ایران پایین خواهد آمد و برعکس.»

 

او همچنین درباره قیمت ارز گفت:« بازار ارز در حال حاضر مشتری واقعی خودش را دارد و دیگر شاهد پدیده هایی مانند دلال بازی در آن نیستیم یا اگر هست کاهش پیدا کرده و بنابراین پیش بینی من این است که نرخ ارز در ماه های پیش رو ثابت خواهد ماند. در صورتی که توافق هسته ای نهایی شود نرخ ارز پایین تر هم خواهد آمد. باید منتظر ماند و دید که آیا توافقات نهایی می شود یا نه. اگر تحریم ها به طور کامل برداشته شود و روابط اقتصادی بین ایران و کشورهای دیگر برقرار شود، ارزش پول ملی ما بالا خواهد رفت و نرخ ارز پایین می آید.»

 

این فعال حوزه ارز، سکه و طلا تاکید کرد:« قیمت سکه مستقیما با انس جهانی طلا و نرخ دلار ارتباط دارد. نرخ دلار احتمالا ثابت خواهند ماند اما اگر انس جهانی بالا رود روی سکه تاثیر می گذارد. پیش بینی می شود انس جهانی کمی بالا برود چون چندین سال است که قیمت هر انس طلا راکد و پایین بوده است. امکان دارد دنیا به طلا رو بیاورد، انس جهانی بالا برود و قیمت آن افزایش پیدا کند.»

اخبار اقتصادی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------