پیش‌بینی بازار مسکن در سال آینده



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - پیش‌بینی بازار مسکن در سال آینده

سال آینده بازار مسکن با رونق معاملات همراه می‌شود اما جهش قیمتی پیش‌بینی نمی‌شود.

محمود جهانی - کارشناس مسکن - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به نظر می‌رسد رشد منفی اقتصاد در سال آینده متوقف شود اما ممکن است همچنان تورم ادامه دار باشد.

وی معتقد است: نمی‌توان در حال حاضر تصویر روشنی از بازار اقتصاد مسکن عنوان کرد چراکه این بازار در سال آینده خیلی شفاف نیست و باید منتظر سیاست‌های کلان اقتصادی برای سال آینده بود.

جهانی افزود: قیمت مسکن و افزایش و کاهش آن به عوامل اقتصادی بستگی دارد و باید در نظر گرفت که در ماه‌های ابتدایی سال آینده شرایط رکود و تورم به چه صورت خواهد بود و پس از آن برای این بازار تصمیم گرفت.

این کارشناس گفت: باید شرایط تورمی و رکودی در سال آینده مورد توجه قرار گیرد و به نظر می‌رسد سال آینده رونق و افزایش حجم معاملات وارد بازار مسکن شود.

وی با بیان اینکه در مدت اخیر نقدینگی وارد بخشی از اقتصاد به ویژه بازار مسکن شده است، افزود: در این میان قرار است برنامه‌های اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده صورت گیرد و ممکن است در ماه‌های تیر و مرداد فشار اقتصادی زیادی ایجاد شود.

به گفته جهانی شرایط اقتصادی پس از اجرای اینگونه برنامه‌ها بسته به شرایط موجود و تحلیل همان زمان را دارد اما جهش قیمتی در سال آینده پیش‌بینی نمی‌شود.

این کارشناس خاطر نشان کرد: رفتار معکوس بازار سرمایه و بازار مسکن و افت اخیر شاخص بورس مورد تامل است چرا که بعد از نوسانات شدید شاخص قیمت در حوزه‌های ارز، طلا، بورس و مسکن طی سال 91 و نیمه ‌اول 92 همگرایی معناداری در این بازارها ایجاد شده است که نتیجه آن در میان‌مدت باعث می‌شود بازارها فرصت تعدیل یکدیگر را پیدا کنند و قیمت‌های نسبی به سمت ثبات و تعادل روند.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------