آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

قیمت مسکن در شهرهای جدید



اخبار ,اخبار اقتصادی , قیمت مسکن در شهرهای جدید

اخبار اقتصادی - قیمت مسکن در شهرهای جدید

تورم قیمت مسکن در کلان‌شهرهایی مانند تهران، باعث شده برخی از ساکنان کم درآمد این شهرها به‌دلیل ناتوانی در تامین مسکن یا پرداخت اجاره‌بها به شهرهای جدید اقماری مهاجرت کنند.

به گزارش مهر، این مهاجرت‌های اقماری هم‌اکنون باعث شده نرخ زمین و مسکن در شهرهای جدید نیز افزایش یابد. به این ترتیب، در سال‌های اخیر تعداد زیادی از متقاضیان مسکن در شهر تهران از بازار حذف شدند و به سمت خرید واحدمسکونی در شهر‌های جدید اطراف تهران رفتند تا حداقل بتوانند ارزش پول خود را حفظ کنند، بنابراین نرخ خرید و فروش واحدها در شهرهای جدید هم در این سال‌ها دستخوش تغییراتی شد. براین اساس واحدهای مسکونی در برخی از این شهرها که تا چند سال گذشته بسیار پایین‌تر از شهر تهران بود و حتی با این قیمت هم مشتری پروپا قرصی نداشت الان با افزایش قیمت به نرخ‌های شهر تهران نزدیک شده است و متقاضیان زیادی هم به دنبال خرید خانه در این شهرها هستند.

 

البته مشکلات حمل‌ونقل یکی از معضلاتی است که مردم در شهرهای جدید با آن روبه‌رو هستند و تاکنون دولت نتوانسته اقدام مناسبی برای رفع حمل‌ونقل بین شهرهای جدید اطراف تهران انجام دهد درحالی‌که اغلب ساکنان شهرهای جدید باید برای کار به تهران بیایند. همچنین برخی از شهرهای جدید مانند پردیس با مشکلاتی در تامین آب آشامیدنی مناسب روبه‌رو هستند که تاکنون هم این مشکل برطرف نشده است.

 

گرچه دولت وعده داده که مترو هشتگرد و پرند را در سال جاری به سرانجام برساند و عملیات اجرایی مترو پردیس در سال جاری آغاز می‌شود، اما هنوز هم همه این پروژه‌ها منوط به تامین اعتبار است و تاکنون هم سرنوشت این اعتبارها مشخص نیست. از سوی دیگر افزایش قیمت واحدهای مسکونی و زمین در این شهرها موجب کاهش قدرت خرید خانوارهایی شده که پول کافی برای خرید واحد مسکونی در تهران ندارند و به امید یافتن مسکن مناسب به این شهرها مراجعه می‌کنند.

 

به‌خصوص اینکه برخی از شهرهای جدید تا پیش از مسکن مهر هم با مشکلاتی در تامین نیازهای اولیه روبه‌رو بودند، بنابراین افزایش جمعیت این شهرها در آینده نزدیک، نیاز به مراکز درمانی و تفریحی را چند برابر می‌کند.

 

قیمت آپارتمان در شهرهای جدید اطراف تهران

گزارش‌ها حاکی از این است که نرخ خرید و فروش واحدهای مسکونی در شهر جدید اندیشه در چند سال اخیر رشد زیادی داشته است. این شهر که دارای ۶ فاز بوده و در ۳۰ کیلومتری تهران قرار دارد از نرخ‌هایی کمتر از یک میلیون تومان به بالای یک میلیون و حتی 2 میلیون تومان در هرمترمربع رسیده است که البته این نرخ جدا از قیمت ویلاها در این منطقه است. این گزارش می‌افزاید: براین اساس نرخ هرمترمربع آپارتمان در این شهر از یک میلیون و 500 هزار تومان شروع شده و تا 2 میلیون و 250 هزار تومان فروخته می‌شود که این تعیین نرخ متاثر از فازهای شهر، متفاوت می‌شود.  همچنین در شهر جدید هشتگرد که در تقسیمات جدید جزو استان البرز قرار گرفته است نرخ هر مترمربع آپارتمان بین یک میلیون و 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان در نوسان است.

 

در شهر جدید پرند هم نرخ واحدهای مسکونی از یک میلیون تا حدود دو میلیون تومان تعیین می‌شود که البته این جدا از نرخ واحدهای مسکن مهر است.  در شهرجدید پردیس که فاصله نزدیک‌تری نسبت به دیگر شهرهای جدید به تهران دارد و استقبال بیشتری هم از آن شده هرمترمربع آپارتمان از حداقل یک میلیون تومان شروع شده و تا 3 میلیون تومان فروخته می‌شود که نسبت به دیگر شهرهای جدید قیمت بالاتری هم دارد. 

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------