آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

زمان تعیین قیمت جدید نان



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تعیین قیمت جدید نان

 

اخبار اقتصادی - رییس سابق اتحادیه نانوایان خبر داد

تعیین قیمت جدید نان تا دو ماه دیگر

رییس سابق اتحادیه نانوایان گفت: پس از تعیین قیمت حامل‌های انرژی از دو ماه آینده برای افزایش قیمت نان تصمیم گیری می‌شود.

حسین نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که سال 1392 هم سپری شد و دولت هیچ تصمیمی برای قیمت نان نگرفت از احتمال افزایش قیمت نان در خرداد ماه امسال خبر داد.

 

وی با اشاره به این‌که زمانی که دولت عوض شد نانوایان متقاضی افزایش قیمت نان بودند ولی دولت اعلام کرد که چون تازه روی کار آمده نمی‌تواند تا پایان سال نرخ جدید برای نان اعلام کند خاطرنشان کرد: به همین دلیل تاکنون هیچ قیمتی برای نان تعیین نشده است.

 

رییس سابق اتحادیه نانوایان با بیان این‌که در سال جاری نیز ما مجددا متقاضی افزایش نرخ نان شده‌ایم، گفت: ولی دولت به ما اعلام کرده است که به دلیل اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها فعلا قیمت نان افزایش نمی‌یابد و پس از تعیین قیمت جدید برای حامل‌های انرژی قیمت نان اعلام می‌شود.

 

او با تاکید بر این‌که براساس موضوعات مطرح شده بین اتحادیه و دولت قیمت جدید نان تا دو ماه آینده مشخص خواهد داشت، اظهار کرد: در حال حاضر از آنجایی که قیمت نان برای نانوایان مقرون به صرفه نیست نانوایی‌ها مجبورند شانه‌ها را کوچک کرده و نان کنجدی به فروش برسانند. این در حالی است که بسیاری از نانوایی‌ها در حال ورشکستگی هستند.

 

رییس سابق اتحادیه نانوایان در ادامه درباره کیفیت نان‌ها با تایید این موضوع که کیفیت نان‌های سنتی کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت آرد آزاد و یارانه آن برداشته شد رقابت بین کارخانه‌ها و نانوایی‌ها ایجاد شد ولی الان دوباره آرد سهمیه‌ای شده و رقابت از بین رفته و کیفیت آرد کارخانه‌ها و به تبع آن کیفیت نان نانوایی ها کاهش یافته است.

 

وی با بیان این‌که شرکت بازرگانی دولتی ایران باید به کار کارخانه‌های آرد نظارت کند، بیان کرد: در حال حاضر آرد خوب و با کیفیت به مکان‌های صنعتی نظیر کارخانه ماکارونی، نان‌های صنعتی و شیرینی فروشی‌ها داده می‌شود.

 

نظری افزود:‌ با همین روند، کارخانه‌ها آردهای با کیفیت پایین را به نانوایی‌های سنتی می‌فروشند بنابراین آرد سهمیه‌ای بر کیفیت نان تاثیر منفی داشته است.

 

رییس سابق اتحادیه نانوایان در پایان با تاکید بر این‌که شرکت‌ بازرگانی دولتی باید فعال‌تر شده و نظارت خود را بیشتر کند، گفت: باید با هر کارخانه‌ای که آرد با کیفیت به نانوایی‌ها نمی‌دهد برخورد شود.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------