آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

وضعیت قیمت مسکن در روزهای آینده



اخبار ,اخبار اقتصادی ,کاهش قیمت مسکن

 

اخبار اقتصادی - قیمت مسکن در روزهای آینده کاهش می یابد

در حال حاضر چند ماهی است که بازار معاملات مسکن به طور کلی راکد است؛ حتی خریداران برای پرس و جوی قیمت به بازار مراجعه نمی‌کنند چه برسد برای خرید. خصوصا اینکه به ماه رمضان هم نزدیک می شویم و ممکن است بازار از این هم بدتر شود.

اگر پایتخت منتقل نشود، تهران لوله می‌شودبرخی از بنگاهداران املاک در مناطق مختلف تهران معتقدند اگر بازار معاملات مسکن در دو، سه ماه آینده با رونق رو‌به‌رو نشود، بعید به نظر می‌رسد که، قیمت‌ها با افزایش مواجه شوند. این دسته از فعالان بازار مسکن برای توجیه پیش‌بینی خودادعا دارند؛ در حال حاضر چند ماهی است که بازار معاملات مسکن به طور کلی راکد است؛ حتی خریداران برای پرس و جوی قیمت به بازار مراجعه نمی‌کنند چه برسد برای خرید. خصوصا اینکه به ماه رمضان هم نزدیک می شویم و ممکن است بازار از این هم بدتر شود بعد از آن نیز فصل پایان نقل انتقالات است و پس از آن هم تا پایان سال تعداد معاملات کاهش خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»، یکی از مشاوران املاک در شرق تهران درباره چگونگی حل مشکل مسکن می گوید: بنده معتقدم که یک کلید ساز باید برای رفع رکود از بازار مسکن، کلید کارسازی بسازد!  وی در ادامه افزود: به هر حال همه بنگاهداران املاک امیدوارند تا بعد از ماه صفرو نیمه دی، بازار خرید و فروش و معاملات مسکن با استقبال خریداران مواجه شود.

این بنگاه داردر باره میزان افت قیمت‌ها در بازار مسکن اظهار کرد: اکثر فروشنده‌ها طی یک ماه گذشته واحدهای خود را متری یک میلیون و 500 هزار تومان به دلیل نبود متقاضی کاهش داده‌اند.  این مشاور املاک قیمت پیشنهادی کنونی هر متر مربع واحدهای مسکونی نوساز در بلوار ابوذر را بین 3 میلیون و 800 هزار تا 4 میلیون و 500 هزار تومان از سوی مالکان اعلام کرد.

محمد حسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص دلایل کاهش قیمت مسکن بویژه در تهران، گفت: کاهش قیمت مسکن به دلایل مختلفی از جمله کاهش تقاضا در این بازار برمی گردد،چراکه هر نوع تغییر و تحولی در نرخ مسکن به شرایط عرضه و تقاضا بستگی دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود: به دلیل سودآور بودن سرمایه‌گذاری در بخش مسکن بویژه در تهران، بسیاری از افراد در چند سال گذشته وارد این بازار شدند و سرمایه‌های خود به بخش مسکن تزریق کردند که این امر نرخ مسکن را افزایش داد. با ورود سرمایه‌های مختلف به بخش مسکن، قیمت این کالا به شدت افزایش یافت تا حدی که برخی حتی شانس اجاره نشینی را نیز از دست دادند.

فرهنگی اظهار کرد: با تداوم عرضه مسکن ارزان قیمت به نام مسکن مهر و یا مسکن اجتماعی و غیره می‌توان امیدوار بود که نرخ مسکن با کاهش بیشتری نیز مواجه شود. مشکلات و ایراداتی در طرح مسکن مهر وجود دارد که با اصلاح آن در طرح مسکن اجتماعی می‌توان بازار مسکن را بهبود بخشید.

همچنین احمد جباری عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره به تابناک گفت: طرحی که آقای وزیر در خصوص مسکن اجتماعی در حال پیگری آن هستند می تواند در کاهش قیمت مسکن مفید باشد، در حال حاضر مسکن مهر در شهرستان ها نقش خوبی در کاهش قیمت ها داشت، و در شهر های کوچک با شکستن قیمت زمین و موارد دیگر بسیار تاثیر گذار بود.

اما در کلان شهر ها و شهر تهران به دلیل اینکه واحد های احداث شده از شهر فاصله زیادی داشت تنوانست زیاد تاثیر گذار باشد ای‌کاش در ابتدای این کار دولت بر روی بافت های فرسوده سرمایه گذاری می کرد، سرمایه گذاری در اطراف شهر و جاهایی مثل پرند به دلیل اینکه زیر ساخت کامل وجود نداشت باعث کاهش بهره وری این طرح شد.

وی افزود: به جای اینکه شهر های جدید ایجاد کنیم بیایم شهرهای موجود را اصلاح کنیم و با ایجاد تسهیلات به مردم البته نه به شکلی که باعث افزایش نقدینگی شود بافت های فرسوده شهر ها را اصلاح کنیم و با این کار هم شهر های کشور از حالت قدیمی خارج می شود و مدرن تر می شود هم امکانات رفاهی زیادی برای مردم فراهم می گردد و هم قیمت مسکن کاهش پیدا می کند.

این عضو کمیسیون عمران گفت: باید پکیج هایی را ارائه کند که حاوی بسته های حمایتی مناسبی برای اقشار مختلف جامعه باشد، اما تا کنون کاری در این باره صورت نگرفته است و اگر دولت کار سرمایه گذاری در این خصوص را آغاز کند یقینا در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت ها در بخش مسکن خواهیم بود. 

اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------