آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا

فردا یکشنبه (دوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نوزدهمین حراج شمش طلا برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا؛ طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران،…

جزئیات نشست مشترک اقتصادی دولت و مجلس



اخبار,اخباراقتصادی,شست مشترک اقتصادی دولت و مجلس


 اخباراقتصادی  -  جزئیات نشست مشترک اقتصادی دولت و مجلس

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از دولتمردان و نمایندگان مجلس شب گذشته (سه شنبه) در نشست صمیمانه ای موضوعات مختلف اقتصادی کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کمال الدین پیرموذن روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: نشست مشترک جمعی از دولتمردان و نمایندگان مجلس شب گذشته در دفتر آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد که در این نشست از سوی دولت وزرای اقتصادی، آقایان نوبخت ، سیف و نجفی نیز حضور داشتند و از سوی مجلس نیز نواب مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی و 22 نماینده اقتصاددان مجلس حضور داشتند.

وی ادامه داد: این نشست اقتصادی درباره بودجه و موضوعات کلان اقتصاد ملی در جهت تحقق حماسه اقتصادی برگزار شد و طرفین درباره این موضوعات تبادل نظر کردند.

وی افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت که بر تراز های دولت تاثیر دارد، در این جلسه مبنا بر این قرار گرفت که چاره جویی هایی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز بر صادرات غیرنفتی و کنترل واردات و اقتصاد پنهان که به طور غیررسمی و قاچاق 13 میلیارد دلار واردات و 8 میلیارد دلار صادرات را داریم ، باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، همچنین درباره عدم افزایش بودجه جاری و کاهش هزینه های جاری در این جلسه دولتمردان و مجلسیان به تبادل نظر پرداختند.

وی ادامه داد: ضرورت کاهش تصدی گری دولت و واگذاری کارهای اقتصادی دولت به ملت ، خرید کالا و خدمات ارزان از ارزان فروشان چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی نیز در این جلسه مورد توجه قرار گرفت.

پیرموذن افزود: کم کردن حوزه های تولید با هدایت سرمایه های محدود کشور به بخش های سود ده و بازده دار از موارد مورد تاکید در این نشست بود.

وی یادآور شد: در این نشست دولت و مجلس بر این موضوع تاکید داشتند که اوراق مشارکت در زمینه های جذاب و همچنین درباره گردشگری خارجی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کشور از حیث درآمد اقتصادی ملی مشکل دارد، اظهار داشت: در این خصوص قرار شد به منظور صرفه جویی در سوبسید و حذف یارانه متمولین با تشکیل کارگروه مشترک دولت و مجلس، برنامه های اصلاحی انجام شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس رقم نهایی بودجه سال جاری 180 هزار میلیارد تومان خواهد بود که به رغم توجه درخور دولت به پروژه های عمرانی با مکانیسم تخصصی مدیریت خواهد شد.

وی یادآور شد: در این جلسه مقرر شد بودجه سال آینده انقباضی غیرمستمر باشد که اگر افزایش درآمد داشته باشیم، طرح های جدید اجرا خواهد شد.

این نماینده مجلس نهم گفت: چاره سازی برای سهام عدالت نیز از موارد مورد تاکید این جلسه بود چرا که سهام عدالت به جد بنگاه های اقتصادی بزرگ ما را خفه و زمین گیر کرده است.


  اخباراقتصادی  - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------