پیشنهاد رییس اسبق کانون صرافان برای اصلاح نرخ ارز/ اجازه دهید قیمت‌های واقعی،خود را نشان دهند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

رییس اسبق کانون صرافان تاکید کرد: تا وقتی همه شاخص‌های اقتصادی با یکدیگر جراحی نشود، اصلاح نرخ ارز به‌تنهایی هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. 

اصغر سمیعی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره اولویت‌های دولت دوازدهم در حوزه بازار ارز اظهار داشت: «اصلاحات در حوزه اقتصاد باید به صورت یک مجموعه انجام شود و تنها اصلاح نظام ارزی کافی و حتی مفید نیست.

 

وی با بیان این‌که اولویت در حوزه ارز، تک نرخی کردن آن است، افزود: تا زمانی که نظام بانکی، نرخ بهره، قیمت‌های غیرواقعی مانند حامل‌های انرژی و... همه با یکدیگر جراحی نشوند، بنابراین اصلاح یک مورد و فقط ارز فایده چندانی نخواهد داشت.

 

رییس اسبق کانون صرافان در مقابل این موضوع که آیا تمام این شاخص‌های اقتصادی را با یکدیگر می‌توان اجرایی کرد؟ متذکر شد: بالاخره از یک جایی باید کار را شروع کرد. البته همه این‌ها به دو اصل اساسی تصمیم و جرات برمی‌گردد.

 

سمیعی عنوان کرد: مرحوم هاشمی‌رفسنجانی زمانی که رییس‌جمهور شد، در نماز جمعه وعده‌هایی داد؛ از جمله تک‌نرخی کردن ارز و می‌گفت ما باید از این گردنه عبور کنیم، ولی متاسفانه در اثر برخی فشار‌ها خسته شد و از نیمه راه گردنه برگشت. تنها یکی از اعضای کابینه‌اش در مقابل این کار عکس‌العمل نشان داد و استعفا کرد.

 

وی تصریح کرد: منظور من این است که کار آسان نیست، ولی به هر حال باید کاری که شروع کرد و شجاعانه تا آخر ادامه داد.

 

رییس اسبق کانون صرافان با بیان این‌که ارز چندنرخی دارد به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند، گفت: واقعا از صمیم قلب برای دولت آرزوی توفیق می‌کنم، هر چند می‌دانم و می‌دانید که کار سخت است، مگر یار شود لطف خدا.

 

سمیعی خاطرنشان کرد: همان‌طور که دولت در سیاست‌های اعلامی خود همواره تاکید می‌کند، باید اجازه دهند بازار رقابتی باشد، فضای کار کسب آزاد شود، از تحمیل مقررات دست و پاگیر به کسبه پرهیز شود و اجازه دهند قیمت‌های واقعی خودشان را عرضه کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------