قیمت قطعی آپارتمان در منطقه ۱۵



 منطقه ۱۵ یکی از ۱۰ منطقه‌ای است که در آن بیشترین معاملات خرید وفروش مسکن به ثبت رسیده است. این منطقه در جنوب شرقی شهر تهران قرار دارد و مهم‌ترین بخش آن شهرک افسریه و جاده خاوران است.

رشد محدوده منطقه ۱۵ شهرداری تهران طی چند دهه اخیر پیوسته جریان داشته است و در سال‌های اخیر اکثر زمین‌های خالی سطح منطقه با واحدهای مسکونی اشغال شده است. منطقه ۱۵ از شمال به پادگان قصر فیروزه، ۴۵ متری آهنگ، خیابان خاوران و شوش شرقی و از غرب به خیابان فدائیان اسلام و از جنوب به خیابان دولت آباد، کوه بی‌بی‌شهربانو و کارخانه سیمان و از شرق به کوه‌های شرقی تهران و اراضی افسریه منتهی می‌شود. بخشی از محدوده منطقه نیز در حریم شهر واقع است. به گفته یکی از مشاوران املاک این منطقه ساخت آپارتمان‌های کوچک متراژ و پایین بودن قیمت مسکن نسبت به سایر مناطق تهران از دلایل جذابیت این منطقه برای خریداران است.

این مشاوراملاک قدیمی منطقه اما چندان از بازار مسکن رضایت ندارد و معتقد است آن طور که گفته می‌شود تعداد قراردادهایی که در این منطقه بسته می‌شود، بالا نیست. او ادامه داد: قیمت مسکن در این منطقه از متری 2 میلیون تومان آغاز می‌شود. نرخ آپارتمان نوساز در این محدود حدود متری 3 میلیون تومان است. به گزارش «دنیای اقتصاد » بررسی فایل‌های فروش رفته در این منطقه هم نشان می‌دهد آپارتمان‌های فروش رفته در این منطقه از متری یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و تا متری حدود ۴ میلیون تومان ادامه دارد که این نرخ بیشتر مربوط به خانه‌های کلنگی با قدمت بالای ۳۰ سال است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی, بازار  مسکن

  اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------