آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

معافیت بیشتر مالیاتی در ازای استخدام کارگر



    اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,سازمان مالیات

رئیس سازمان مالیاتی گفت: آن دسته از واحدهای تولیدی که بیش از ۵۰ نیروی انسانی دارند اگر در دوره معافیت مالیاتی خود اشتغال بیشتری را ایجادکنند از معافیت مالیاتی بیشتری برخوردار خواهند شد. 

به گزارش تسنیم، سید کامل تقوی نژاد امروز با حضور در مراسم روز صنعت و معدن با اشاره به اینکه شرایط برجام و رشد اقتصادی 12.5 درصدی کشور در سال ٩٥ باعث شده تا دولت برنامه ریزی ویژه ای برای حمایت از تولید داشته باشد، اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار، اصلاح قوانین و رفع قوانین زائد و ثبات اقتصادی فضا را برای توسعه بیشتر اقتصاد فراهم می آورد.

 

وی افزود: در بخش نظام مالیاتی فعالیت های معدنی در مناطق محروم مالیات صفر درصدی دارند. در مناطق کمتر توسعه یافته هم معافیت مالیاتی تا 10 سال و برای سایر مناطق تا ٥ سال برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است. همچنین آن دسته از واحدهای تولیدی که بیش از 50 نیروی انسانی دارند اگر در دوره معافیت مالیاتی خود اشتغال بیشتری را تولید کنند از معافیت مالیاتی بیشتری برخوردار خواهند شد.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تولیدکنندگان در مشارکت خارجی خود به ازای هر ٥ درصد همکاری از 10 درصد تخفیف مالیاتی استفاده خواهند کرد، گفت: در سال ٩٥ حدود 1300 میلیارد تومان استرداد مالیاتی از بخش تولید دریافت شده است.

 

وی اضافه کرد: در لایحه اصلاح نرخ مالیاتی که فردا در مجلس بررسی می شود عنوان کرده ایم هر واحد به ازای پژوهش از ٥ درصد معافیت مالیاتی برخوردار شود.

 

تقوی نژاد در خصوص انتقادات مطرح شده مبنی بر اخذ مالیات بر ارزش افزوده، اظهارداشت: برخی این انتقادات را آگاهانه مطرح می کنند عده ای دیگر هم تعاملاتی با سازمان نداشته و همین امر باعث شده تا انتقاداتی نسبت به این موضوع داشته باشند.

 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر استرداد مالیاتی و تغییر در نرخ ها در دست اقدام است، گفت: 15 مجوز زائد مالیاتی را رفع کرده ایم. همچنین ٤٦ بخشنامه ماد ١٨٦ قانون مالیاتی هم اصلاح و به یک بخشنامه تبدیل شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------