آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

گوشت هم غذای اغنیا شد/حذف تدریجی گوشت قرمز از سبد خانوار



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,قیمت گوشت قرمز

برآورد قیمت گوشت قرمز بیانگر آن است که نرخ این محصول پروتیینی دستخوش تحولاتی قرار گرفت که با جیب مردم همخوانی ندارد. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بررسی های میدانی از سطح پایتخت برای برآورد قیمت گوشت قرمز بیانگر آن است که علی رغم آب رفتن روز به روز قدرت خرید مردم، نرخ این محصول پروتیینی دستخوش تحولاتی قرار گرفت که با جیب مردم همخوانی ندارد.

 

 در چند ماه اخیر نوسان قیمت گوشت قرمز به حدی رسید که سهم این محصول در سبد خانوار کاهش یافت، به گونه ای که هم اکنون به غذای اغنیا تبدیل شده است.

 

 جالب اینجاست که که رییس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید که با افزایش واردات در هفته های اخیر نرخ گوشت داخلی 2 تا 3 هزار تومان کاهش یافته است، اما قیمت های بازار حرف دیگری برای گفتن دارد.

 

 مردم از افزایش قیمت گوشت گلایه های بسیاری دارند، چراکه در یک سال اخیر بارها نرخ این محصول پروتیینی دستخوش تغییرات شده و آنها را در خرید بیش از پیش در مضیقه گذاشته است.

 

 گزارش های میدانی حاکی از آن است که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ 41 تا 60 هزارتومان در قصابی های سطح شهر به فروش می رسد.

 

 البته ناگفته نماند که با افزایش نرخ دلار، زمزمه های افزایش قیمت گوشت از سوی مسوولان و قصابان شنیده می شود که در صورت تحقق این محصول پروتیینی به کالای لوکس تبدیل خواهد شد، چراکه تنها برخی اقشار جامعه قدرت خرید آن را دارند.

 

گوشت گران می شود

 همچنین علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو صنعت،تجارت و کشاورزی  اظهار کرد: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 39 هزار تومان به مغازه دار و 42 تا 43 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

 

وی افزود: با توجه به سردی هوا و افزایش تقاضا برای خرید پیش بینی می شود که نرخ گوشت، مجدد دستخوش تحولاتی قرار گیرد.

افزایش واردات گوشت قرمز در راه است

 

 علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با بیان اینکه نوسان نرخ دلار تاثیری در کاهش واردات گوشت از آسیای میانه نداشته است، اظهار کرد: با توجه به سردسیری منطقه آسیای میانه، کمبود گوشت داخل از استرالیا و دیگر کشورهای اروپایی تامین خواهد شد.

 

 وی با اشاره به اینکه روزانه 80 تن گوشت گرم در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود، افزود: 20 هزارتن گوشت منجمد از سوی بخش خصوصی و پشتیبانی امور دام در سردخانه ها ذخیره شده که در صورت نیاز به بازار عرضه خواهد شد.

 

 ولی در پاسخ به این سوال که علی رغم واردات گوشت، نرخ گوشت داخلی در بازار کاهش نداشته است، گفت: براساس کنترل قیمت گوشت داخلی و جلوگیری از آشفتگی بازار، واردات گوشت افزایش خواهد یافت.

 

افزایش نرخ دلار ارتباطی به قاچاق دام ندارد

احمد مقدسی رییس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گفت: اکنون هر کیلو گوساله پرواربندی با نرخ 13 هزار و 500 تومان از دامداران خریداری می شود، در حالیکه قیمت تمام شده آن 14 هزار و 700 تا 14 هزار و 800 تومان است.

 

 وی با اشاره به اینکه واردات گوشت در نرخ گوشت داخلی تاثیری نداشته است، افزود: نهاده های دامی با ارز آزاد وارد می شود که این امر 20 درصد قیمت گوشت داخل را افزایش می دهد، بنابراین تخصیص ارز مرجع به واردات نهاده های دامی یا تک نرخی شدن ارز امری ضروری است.

 

 مقدسی در پاسخ به این سوال که با افزایش نرخ دلار زمزمه های قاچاق دام و کاهش عرضه دام شنیده می شود، بیان کرد: نوسان نرخ دلار ارتباطی به قاچاق دام زنده ندارد و تنها فاصله تولید تا بازار باید کنترل شود.

 

 رییس انجمن صنفی گاوداران تصریح کرد: سودجویی دلالان در ایام مختلف دلیل اصلی نوسان قیمت هاست که انتظار می رود دستگاه های مربوطه نظارت کافی بر بازار داشته باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------