آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

تخم مرغ در مدار گرانی می‌چرخد



  اخبار  اقتصادی,خبرهای  اقتصادی, تخم مرغ

یک مقام مسوول گفت: قیمت نهاده‌ها باید به نرخ های سابق بازگردد، در غیر این صورت روند افزایش قیمت تخم مرغ در بازار ادامه دار خواهد شد. 

ناصر نبی پور رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان از افزایش نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: اکنون هرکیلو تخم مرغ  درب مرغداری 5 هزار و 200 ، معادل شانه ای 10 هزار و 500 و دانه ای 350 تومان است که نسبت به هفته های اخیر 700 تومان افزایش یافت.

 

 وی کاهش عرضه نسبت به تقاضا را دلیل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ دانست و افزود: نامه وزیر سابق صنعت و معدن در روزهای پایانی کار خود، مبنی بر تبدیل ارز مبادله‌ای به آزاد نهاده های دامی، افزایش 400 تومانی هر کیلو سویا و 200 تومانی ذرت را رقم زد.

 

 نبی پور با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار نرخ هر کیلو تخم مرغ را 4 هزار و 560 تومان مصوب کرده بود، بیان کرد:  ستاد تنظیم بازار در زمانیکه نرخ هر کیلو ذرت 650 تا 670  و سویا 1300 تا 1400 تومان بود، این نرخ را مصوب کرد اما در شرایط کنونی  که نرخ ذرت به 930 و سویا 1700 تومان افزایش یافته، قیمت تنظیم بازار منطقی نیست.

 

 این مقام مسوول ادامه داد: با توجه به آنکه اتفاق خاصی در بازار های جهانی رخ نداده است، قیمت نهاده ها باید به نرخ های سابق بازگردد، در غیر این صورت روند افزایش قیمت تخم مرغ در بازار ادامه دار خواهد شد.

 

 رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در ادامه افزود: در شرایط کنونی به سبب مسائل و شرایط خاص قرنطینه ای، مرغداران با 35 درصد ظرفیت واحد ها مشغول به فعالیت هستند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضع صادرات تخم مرغ بیان کرد: در شش ماهه نخست سال 7 هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شد، که این میزان 10 درصد سال گذشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------