وزیر تعاون: دولت فقر مطلق را نشانه گرفته است



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,وزیر تعاون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از بین بردن فقر یکی از مهم‌ترین اهداف دولت است که در حوزه کاهش فقر مطلق تاکنون سوءتغذیه و مسکن حمایتی را مورد توجه قرار داده است. 

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که امروز در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: مسائلی چون فقر، بحران صندوق‌های مالی و هدفمندی یارانه‌ها و اشتغال را باید با همفکری نخبگان و تلاش کمیسیون‌های تخصصی مجلس ازجمله کمیسیون اجتماعی حل کرد.

 

وی افزود:‌ در حال حاضر در دوره‌ای قرار داریم که شرایط کشور بد است و تأمین منابع مالی بسیار سخت شده ما باید به بازنشستگان و مسائل آن‌ها بیشتر توجه کنیم چراکه  1400 سهم بسیاری از بودجه به بازنشستگان اختصاص پیدا می‌کند و ما درگذشته به این موضوع فکر نکرده‌ایم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:‌ هر یک درصد رشد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، ما باید سهم نفت خود را در منطقه افزایش دهیم چراکه پایین بودن سهم نفت ما امنیت منطقه را دچار بحران می‌کند، فقر یک واقعیت کشور است و باید در این دولت، فقر مطلق را برطرف کنیم.

 

وی با اشاره به تغییر جمعیت کشور به سمت بازنشستگی بیان کرد: ما باید برای ۳۰ میلیون سالمند که در آینده خواهیم داشت فکر کنیم، شش میلیون سالمند بدون آینده هم داریم که هیچ اتکایی به‌جایی ندارند و نیازمند برنامه‌ریزی ما هستند تا دچار چالش نشویم.

 

او با اشاره به بحران‌های مختلفی که کشور با آن روبه‌رو است، گفت: بحران‌هایی داریم که اگر برنامه‌ریزی نکنیم باید هزینه‌های زیادی را برای آن‌ها پیش‌بینی کنیم و برای نمونه وقتی آمدیم تعداد بازنشستگان از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار به بیش از سه میلیون رسیده است ولی تدبیری صورت نگرفته است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد:‌ موضوع صندوق‌ها، اشتغال، سالمندان و بیمه‌ها از دغدغه‌های جدی ماست با توجه به مشکلات فراوان باید کنار هم باشیم، ما از جمعیت سالمند حمایت می‌کنیم و قول می‌دهیم مراقب اموال تأمین اجتماعی باشیم، همچنین طرح سلامت باقوت پیش می بریم.

 

وی با اشاره به وضعیت استان قزوین تصریح کرد: وضعیت استان قزوین در برخی موارد مثبت و برخی جاها عقب‌مانده است ازجمله نرخ طلاق در این استان بالاست، هرچند آمار کنترل‌شده و شیب طلاق کم شده اما بازهم نگران‌کننده است و باید به‌صورت جدی وارد شویم.

 

ربیعی تأکید کرد: یکی دیگر از مشکلات استان قزوین حاشیه‌نشینی است که مختص قزوین نیست بلکه در کل کشور با آن روبه‌رو هستیم این موضوع در استان قزوین فصل اول با صنعت شکل گرفت در نسل سوم شاهد هستیم که این حاشیه‌ها بدون هویت شکل‌گرفته که باید با کمک بهزیستی و کمیته امداد با تعریف بسته‌های کارشناسی وارد مداخله شویم تا وضعیت را بهبود بخشیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بابیان اینکه دولت نظرش این است که وزارت کار از بنگاه‌داری خارج شود، گفت:‌ با خروج از بنگاه‌داری شرکت‌های بزرگ خود را واگذار می‌کنیم البته کارگران را حفظ خواهیم کرد که در این راستا با شناسایی ۵۰ شرکت زیرمجموعه تأمین اجتماعی و واگذاری آن‌ها از بنگاه‌داری خارج خواهیم شد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------