ریاحی: بنزین بی‌کیفیت عرضه نمی‌شود



  اخبار اقتصادی  ,خبرهای اقتصادی , ریاحی

۲۲ میلیون لیتر بنزین یورو در هشت کلانشهر کشور عرضه می‌شود 

اقتصاد > انرژی - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تمام هم‌وغم‌ها روی این است که فاز یک و 2 پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را وارد فضای عملیاتی کنیم تا واردات را قطع کنیم.

 

منصور ریاحی در گفت وگو با خبرآنلاین در رابطه با بحث افت کیفیت بنزین و اظهارنظر وزیر نفت درباره اینکه برای مدت کوتاهی کیفیت بنزین پایین آمده بود، اما امروز دوباره وضعیت به شرایط گذشته بازگشته است، در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون وضعیت تولید بنزین چگونه است، اظهار داشت: توزیع بنزین در حال حاضر براساس استانداردهای روز دنیا است.

 

وی افزود: همه بنزین‌ها تعریف شده است. برای مثال، بنزین یورو۴ با اکتان مشخص است و بنزین سوپر نیز با اکتان مشخص است. همچنین بنزین معمولی، اکتان مشخص دارد.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: در تمام پالایشگاه‌های کشور همه نوع سوخت‌ها تعریف شده هستند و تا تمام اجزای آن آزمایش نشود، به هیچ‌وجه وارد ذخیره‌سازی نمی‌شود.

 

ریاحی عنوان کرد: ممکن است یک اتفاق خاصی افتاده باشد، اما من خیالتان را راحت می‌کنم تمام بنزین‌ها با استانداردهای روز دنیا در جایگاه‌ها عرضه می‌شود و در کلانشهرها نیز بنزین یورو۴ توزیع می‌شود.

 

وی متذکر شد: راستی‌آزمایی این بنزین را توسط سازمان‌های نظارتی، سازمان ملی استاندارد انجام شد و به این مساله اعتراف و روی آن صحه‌گذاری کردند که بنزین‌ها استاندارد است. یک موردی هم که وجود داشت، امکان دارد در یک دوره خاص بوده باشد.

 

ریاحی یادآور شد: در حال حاضر ۲۲ میلیون لیتر بنزین یورو در هشت کلانشهر کشور عرضه می‌شود. میزان مصرف بنزین تاکنون ۸۱ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر در روز بوده که در مقایسه با سال گذشته ۷.۹ درصد رشد داشته است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: بحثی که در رسانه‌ها مطرح می‌شد، در رابطه با گوگرد بود، اما ما بحث اکتان و آروماتیک و بنزن را بیشتر دنبال می‌کردیم که با استانداردهای روز دنیا عرضه می‌شود.

 

ریاحی درباره گستره توزیع بنزین یورو۴ گفت: بنزین یورو۴ در ۸ کلانشهر عرضه می‌شود. البته برنامه داریم که بتوانیم پالایشگاه‌ها را داشته باشیم و هر چقدر ظرفیت عرضه بنزین یورو۴ افزایش یابد، گستره توزیع بنزین یورو۴ نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که به طور معمول در ایام سرد سال با تشدید آلودگی هوا مواجه هستیم. آیا می‌توانیم امیدوار باشیم که آلودگی هوا نسبت به گذشته کاهش یابد، تصریح کرد: آلودگی هوا فقط به بنزین ارتباط ندارد. ۹ مولفه در هوای سرد روی آلوگی هوا موثر است و یک بخش آن می‌تواند سوخت توزیعی باشد.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های کشور، سوخت کلانشهرها با استانداردهای یورو۴ عرضه می‌شود. حتی سوخت نفت و گاز کلانشهرها نیز یورو4 عرضه می‌شود، بنابراین آلایندگی باید خیلی کم شده باشد و بخش جزئی‌ای منتج به این قضیه شود.

 

ریاحی متذکر شد: به طور قطع سایر مولفه‌ها نیز در بحث آلودگی هوا تاثیرگذار است که باید بیشتر آنها را بررسی کرد.

 

وی درباره آخرین وضعیت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نیز تصریح کرد: فاز یک ستاره خلیج‌فارس با 50 درصد پیشرفت وارد مدار شده و در حال حاضر نیز دولت به جد دنبال این است که فاز یک کامل شود و فاز 2 نیز عملیاتی شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: تمام هم‌وغم‌ها روی این است که فاز یک و 2 پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را وارد فضای عملیاتی کنیم تا واردات را قطع کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------