نردبان پیک مصرف برق در تابستان ۹۷



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,یک مصرف برق

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته در تابستان ۱۳۹۷ شاهد رشد پنج درصدی مصرف نسبت به سال قبل هستیم. به همین دلیل از هم اکنون تمهیدات لازم برای گذر از پیک اندیشیده شده است. 

به گزارش ایسنا، هوشنگ فلاحتیان امروز در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر این که چه اقداماتی برای گذر از پیک سال آینده در نظر گرفته شده است؟ اظهار کرد: تمام نیروگاه‌ها تحت تعمیرات اساسی و دوره‌ای قرار گرفته‌اند و باید گفت که تمام طرح‌های توسعه‌ای لازم برای گذر از پیک سال ۱۳۹۷ در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد که از هم اکنون نیز به اجرا در آمده است.

 

وی با بیان این که امسال تابستان رشد بیشتری را نسبت به سال‌های قبل شاهد خواهیم بود، عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته پیک بار تابستان ۱۳۹۷ از مرز ۵۷ هزار مگاوات نیز خواهد گذشت که اگر بخواهیم به راحتی از این پیک عبور کنیم لازم است تدابیر لازم از هم اکنون اندیشیده شود.

 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه، اظهار کرد: ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید را هم اینک در حال آماده سازی داریم که قرار شده قبل از تابستان سال ۱۳۹۷ یکی پس از دیگری وارد مدار شود.

 

فلاحتیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مهم‌ترین دغدغه صنعت برق در دولت دوازدهم، ادامه داد: دغدغه من و تمام همکارانم در این صنعت این است که بتوانیم رضایت تمام مشترکان و مسوولان را به دست آوریم.

 

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته تلاش ما این بوده که در صنعت برق به خودکفایی برسیم که در این عرصه نیز موفقیت‌های زیادی را به دست آوردیم به طوری که باید گفت ایران جزو پنج کشور دنیا است که از صفر تا ۱۰۰ نیروگاه‌ها را می‌تواند در داخل کشور خود بسازد.

 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این که علاوه بر این ۱۰۰ درصد تجهیزات مورد نیاز داخل کشور نیز توسط ایرانی‌ها ساخته می‌شود، تاکید کرد: صنعت برق دغدغه‌ای جز جذب رضایت عمومی ندارد.

 

فلاحتیان در خصوص وزیر نیرو جدید، گفت: اردکانیان برنامه‌های مفصلی را تقدیم مجلس کرد و به دلیل سابقه علمی و بین‌المللی توانست رای قابل توجهی را از نمایندگان مجلس اخذ کند که البته به نظر بنده نیز این برنامه‌ها چه در حوزه آب و چه در حوزه برق بسیار مفید و قابل توجه است.

 

وی با بیان این که مدیریت تقاضا و مصرف و توجه به پروژه‌های کلیدی و تاثیرگذار در بخش آب و برق از جمله مواردی است که در برنامه اردکانیان به آن توجه ویژه‌ای شده است، اظهار کرد: با توجه به سابقه کاری وزیر نیرو پیش‌بینی می‌کنم که شاهد شرایط مناسبی در دو حوزه آب و برق باشیم.

 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق نیز گفت: نمایشگاه امسال با حضور ۷۰۰ شرکت داخلی و خارجی تشکیل شده و باید گفت که امسال شاهد افزایش حضور ۳۰ درصدی شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه هستیم.

 

به گفته فلاحتیان، هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که با حضور شرکت‌های معتبر جهانی فضای انتقال فناوری در کشور برای کشور ایجاد شود و شرکت‌های داخلی بتوانند مشارکت خوبی را با شرکت‌های خارجی به وجود آورند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------