گران‌فروشی ۲۰۰۰ تومانی هر شانه تخم‌مرغ



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,تخم مرغ

قیمت تخم‌مرغ طی روزهای اخیر رو به افزایش رفته و به شانه‌ای بیش از ۱۳ هزار تومان رسیده است اما معاون وزیر کشاورزی می‌گوید هم اکنون بازار مدیریت شده و مشکلی وجود ندارد و حداکثر قیمت منطقی برای تخم مرغ شانه‌ای ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان است.

 به گزارش ایسنا، طی هفته‌های گذشته قیمت تخم مرغ افزایش یافت و به شانه‌ای حدود ۱۳ هزار تومان در بازار مصرف رسید، در حالی که این قیمت فاصله معناداری نسبت به نرخ منطقی اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی دارد، چرا که حسن رکنی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - در این باره به ایسنا گفت: قیمت مصوب برای هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری‌ها ۴۵۶۰ تومان است که برای بازار مصرف باید ۲۰ تا ۲۳ درصد افزایش داشته باشد که در این صورت حداکثر قیمت منطقی برای هر شانه تخم مرغ ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان است.

 

وی افزود: طی هفته‌های گذشته تغییرات قیمتی در زمینه‌ تخم مرغ به وجود آمد که البته از نیمه دوم سال گذشته مشکلاتی به واسطه بروز بیماری برای مرغداران مرغ تخم گذار به وجود آمد، اما این مشکلات به صورت مستمر رصد، پیگیری و حل و فصل می‌شود.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام ادامه داد: مسائل مرتبط با دامپزشکی، تامین و مدیریت بازار نهاده‌های تولید و غیره توسط بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاونت بازرگانی و اتحادیه بخش خصوصی که وظیفه تنظیم بازار را برعهده دارد، مورد پیگیری قرار گرفته و هم اکنون بازار این محصول متعادل شده است.

 

رکنی اظهار کرد: اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم گذار به محض بروز تغییرات قیمتی نسبت به عرضه یا جمع آوری تخم مرغ از بازار اقدام می‌کند و در مقطع کنونی شرایط به گونه‌ای است که نیازی به حضور در بازار وجود ندارد و امیدواریم که بازار در ادامه نیز برای این محصول متعادل پیش برود.

 

به گزارش ایسنا، براساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی تخم مرغ در پایتخت، این محصول شانه‌ای ۱۳ هزار و ۳۸ تومان در سطح شهر تهران در هفته منتهی به ۱۲ آبان ماه عرضه شده است که ۲.۵ درصد نسبت به هفته قبل از آن ۲۴.۵ درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل و ۴۵ درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------