آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

حراجی سکه؛ ساعت ۱۴



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,سکه

با حبابی شدن قیمت سکه و رکوردشکنی‌های آن در ماه‌های اخیر سرانجام بانک مرکزی تصمیم به عرضه سکه گرفت، این حراجی ساعت ۱۴ در بانک کارگشایی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، قیمت سکه در ماه‌های گذشته روند رو به رشدی طی کرد به گونه‌ای که از شهریورماه روند رشد آن رکورد زده و همچنان ادامه داشت. اکنون سکه تمام بهار آزادی در بازار یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان به فروش می‌رود که قیمتی  بی‌سابقه برای این کالا محسوب می‌شود.

 

در روزهای اخیر بارها فعالان بازار از جمله رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از حبابی بودن قیمت‌ها سخن گفته و این حدود ۲۰۰ هزار تومان تخمین زده شده بود. گر چه انتظار می‌رفت بانک مرکزی پیش از این برای عرضه سکه اقدام کند اما از امروز بانک کارگشایی به عنوان زیرمجموعه بانک ملی حراجی سکه را انجام خواهد داد تا بتواند عاملی برای تعدیل قیمت در بازار باشد.

 

آن طور که پیش تر اعلام شد قرار بود که حراجی سکه امروز ساعت ۱۱ برگزار شود، ولی ظاهرا با توجه به اینکه بانک مرکزی قیمت‌گذاری را به تاخیر انداخته حراجی به ساعت ۱۴ موکول شده است.

 

جزئیات برگزاری این حراجی از این قرار است که سکه‌ها در بسته‌های ۲۰ تایی و بدون محدودیت خرید به مشتریان عرضه خواهد شد اما نکته این است که در مراحل اولیه ربع سکه در حراجی نیست و فعلا تا زمان اعلام بانک مرکزی نیم و تمام بهار عرضه می‌شود، ولی در مراحل بعدی احتمالا ربع سکه نیز به آن اضافه خواهد شد.

 

قیمت‌های اولیه نیز از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود ولی به هر صورت از قیمت فعلی بازار پایین تر خواهد بود. متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این حراجی با در دست داشتن کارت ملی و کارت پرداخت به سالن حراج بانک کارگشایی که در خیابان مولوی قرار دارد، مراجعه کنند.

 

سال گذشته نیز در تیرماه با توجه به افزایش قیمتی که وجود داشت بانک کارگشایی اقدام به حراجی کرد البته در آن زمان بانک ملی بخشی از سکه‌های یادبود خود و تعدادی از سکه‌های ۲.۵ و پنج بهار را به حراج گذاشت.

 

 به هر صورت بازار سکه با شرایط موجود ناآشنا نیست. در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ بود که در آشفتگی بازار سکه و ارز و افزایش قیمت‌ها محمود بهمنی -رئیس کل بانک مرکزی دولت دهم- فرمان عرضه سکه‌ در بانک‌ها را صادر کرد و آن، زمانی بود که اقشار مختلف جامعه برای گرفتن سکه حتی شب‌ها تا صبح پشت درهای بانک‌ها منتظر می‌ماندند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------