پرداخت ۳۶۰۰ میلیارد تومان بابت سود سهام عدالت طی ۱۰ سال



  اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,سهام عدالت

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد که این شرکت از سال ۱۳۸۵ تا کنون ۳۶۰۰ میلیارد تومان بابت سود سهام عدالت به سازمان خصوصی سازی پرداخت کرده است. او همچنین با بیان اینکه الزاما باید محصولات فولاد مبارکه از طریق بورس عرضه شود گفت که این شرکت برنامه دارد که سهام فولاد اکسین را خریداری کتد. 

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به این که شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از شرکتهایی است که طبق قانون بخشی از سهام آن به پرتفوی سهام عدالت اختصاص داده شده است گفت: در سالجاری حدود ۲۰۵ میلیارد تومان بابت سود سال مالی ۱۳۹۵ سهام عدالت در مجمع این شرکت تقسیم شده است که تا پایان سال به حساب مشمولان واریز خواهد شد.  از سال ۱۳۸۵ تاکنون حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان توسط این شرکت به سهام عدالت پرداخت شده است.

 

بهرام سبحانی افزود: البته از این رقم، حدود۲۰۶۰ میلیارد تومان به صورت سود نقدی به مشمولان سهام عدالت بابت تسویه اقساط سهام خود در سالهای گذشته پرداخت شده و حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان هم بابت افزایش سرمایه در طرح توزیع سهام عدالت توزیع شده است. بر اساس قانون تجارت شرکتها ۸ ماه فرصت دارند تا سود تقسیمی را میان مشمولان توزیع کنند در سالجاری نیز حدود ۲۰۵ میلیارد تومان بابت سود سهام عدالت در مجمع این شرکت تقسیم شده است که تا پایان سال به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

 

سبحانی در ادامه به اشاره به این که شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگترین تولیدکننده ورق تولیدی در خاورمیانه  و بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان است گفت: این شرکت با سرمایه ثبت شده ۷۵۰۰ میلیارد تومان بزرگترین شرکت بازار سرمایه است که ارزش فعلی آن حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان است.

 

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان این که این شرکت همچنین سهم یک درصدی در تولید ناخالص داخلی و سهم ۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت را دارا است افزود: با توجه به این که ۳۰ درصد سهام این شرکت به سبد سهام عدالت اختصاص داده شده است، این موضوع موجب شده تا سهام عدالت از ارزش خاصی برخوردار باشد.

 

سبحانی همچنین در خصوص این که چرا در داخل کشور برخی افراد به دنبال این هستند تا تعرفه واردات فولاد به کشور پایین بیاید نیز اظهار کرد: اعمال تعرفه یکی از سیاستهایی است که به طور معمول در کشورها برای حمایت از تولید داخلی انجام می‌شود؛ بر این اساس با اعمال تعرفه بر کالا و محصولاتی چون فولاد، سود و منفعت برخی افراد سودجو کم می شود و بر این اساس این دسته از افراد تلاش می‌کنند با ایجاد جو روانی منفی، تعرفه واردات فولاد به کشور را کاهش دهند تا از این رهگذر سود بیشتری را عاید خود کنند.

 

 مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در پاسخ به سوالی درباره سرانجام معامله خرید سهام سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: این خرید توسط فولاد مبارکه انجام شده و توسط بورس قطعی شده است. در نتیجه ما اکنون ۳۸ درصد از سهام هلدینگ سرمایه‌گذاری معادن و فلزات را در اختیار داریم و از این طریق هم در شرکت‌های چادرملو و گل گوهر مالکیت داریم. لذا توانسته‌ایم زنجیره تولید خود را با حضور این شرکت‌ها تضمین کنیم.

 

وی درباره اعتراضات برخی از اعضای سندیکای لوله و پروفیل مبنی بر عدم دسترسی به ورقه‌های فولاد گفت: حدود ۲۳ درصد از محصولات فولاد مبارکه در اختیار تولیدکنندگان لوله و پروفیل قرار می‌گیرد و آنها از نظر دسترسی به ورق مشکلی ندارند اما ماجرا از آنجا آغاز شد که اتحادیه اروپا برای مقابله با واردات ورق توسط ۱۲ کشور مقررات سختی را وضع کرد و تعرفه واردات هر تن ورق از طرف ایران را ۵۸ یورو تعیین کرد. در نظر داشته باشید که اروپا برای واردات هر تن ورق توسط روسیه ۹۶ یورو تعرفه وضع کرده است یعنی این مقدار از ایران بیشتر است. به نظر ما طبیعی است که اروپا برای حمایت از صنایع خود تعرفه‌هایی را اعمال کند اما برخی از لوله و پروفیل‌کارها از این موضوع ناراحتند. چرا که برخی از آنها واردکننده ورق بوده و هستند.

 

سبحانی درباره قیمت محصول فولاد توضیح داد: برخی از رسانه‌ها نوشته‌اند که ورق ما ۵۰۰ تومان گران شده در صورتی که این طور نیست. رشد قیمت بر مبنای قیمت پایه‌ای است که شورای رقابت تعیین کرده ولی نسبت به آخرین معامله هیچ رشد قیمتی نداشتیم اما چون مجبوریم هر بار بر اساس قیمت پایه تعیین شده توسط شورای رقابت ورق عرضه کنیم برخی می‌گویند که ما افزایش قیمت داشتیم که حرف درستی نیست.

 

وی با رد خبر خرید سهام شرکت فولاد خوزستان گفت: فولاد اکسین تولیدکننده انواع ورق‌های عریض فولادی است که از سال  ۱۳۸۴ راه‌اندازی شده و ما در حال مذاکره برای خرید سهام این شرکت هستیم ولی برخی تصور کرده‌اند که ما می‌خواهیم سهام شرکت فولاد خوزستان را خریداری کنیم. در حال حاضر فولاد مبارکه با ۷۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه بزرگترین شرکت بورس محسوب می‌شود، حال آنکه ارزش بازار آن در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------