آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

حراج سکه به نفع کشور نیست/ سود حراج به جیب دلالان می رود



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,حراج سکه

پور ابراهیمی گفت: با توجه به میزان اختلاف قیمت سکه بین بازار و بانک مرکزی، حراج سکه به نفع کشور نیست. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حراج سکه از سوی بانک مرکزی، اظهار کرد: از اقدام بانک مرکزی دراین زمینه مطلع هستیم و فلسفه این کار برای کاهش التهاب و مدیریت بازار سکه بوده که تا حدودی قابل قبول است، اما باید پیش بینی شود که این اقدام تا چه اندازه موفقیت آمیز خواهد بود.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که حراج سکه از سوی بانک کارگشایی برای کنترل و مدیریت التهاب بازار است اما این سوال وجود دارد که آیا همه ابعاد این طرح دیده شده یا تنها به یک موضوع آن پرداخته شده است.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت سکه به دلیل متغییرهای اقتصادی است، بیان کرد: با این حال برای انجام هر اقدام و تصمیم‌گیری در اقتصاد، نیازمند تحلیل عوامل متخصص و دقیق هستیم و باید بررسی کنیم در شرایطی که تفاوت قیمت سکه بین نرخ بانک مرکزی و بازار میانگین 150 هزار تومان است، حراج سکه چه اثری دارد.

 

وی با بیان اینکه باید تاثیر حراج سکه بر بازار ارزیابی شود، گفت: باید بررسی کنیم که توزیع رانتی حراج سکه چه تغییری در بازار سکه  ایجاد می‌کند، همچنین باید عوامل موثر در این قضیه را شناسایی و مدیریت کرد. درنهایت انتظار می رود که عملکرد بانک مرکزی نیز به تناسب تغییر کند.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خاتمه یادآور شد: رفع اختلاف قیمت سکه بین بازار و بانک مرکزی با استناد به عدله محاسباتی و توزیع حجم قابل قبولی از سکه امکان پذیر است اما با توجه به میزان این اختلاف به نظر می رسد، سود حراج سکه به جیب دلالان می رود و در نهایت به نفع کشور نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------