چه کسی گفته طلای کم‌وزن فاکتور ندارد؟



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی ,طلا

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تاکید کرد: برای خرید هر نوع طلایی لازم است فاکتور خرید از سوی واحد صنفی مربوطه ارائه شود. 

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه در مواردی دیده شده طلافروشی‌ها به بهانه کم بودن وزن نمونه فروخته شده، از صدور فاکتور خودداری می‌کنند، اظهار کرد: اگر یک واحد صنفی چنین حرفی را زده باشد، قطعا مرتکب تخلف شده است، چراکه واحدها موظفند به هر میزان که پول دریافت می‌کنند، رسید و فاکتور ارائه کنند.

 

وی با بیان اینکه اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر برای صدور فاکتور هیچ گونه محدودیتی از نظر وزنی در نظر نگرفته، افزود: هر گونه داد و ستدی در بازار طلا باید با ارائه مدرک باشد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است واحدهای مربوطه به دلیل فروش طلای تقلبی از ارائه فاکتور خودداری کرده باشند؟ گفت: احتمال زیادی وجود دارد که این افراد به همین دلیل از ارائه فاکتور خودداری کنند.

 

کشتی‌آرای به خریداران توصیه کرد که به هیچ عنوان از این واحدها خرید نکنند، چراکه ممکن است این افراد به دلیل وجود برخی مشکلات باشد که نمی‌خواهند مدرک به دست کسی بدهند.

 

وی افزود: اگر فردی با چنین مشکلی مواجه شد، موضوع را به اتحادیه طلا و جواهر اعلام کند تا مسئله رسیدگی و تخلفات واحد مربوطه مورد بازرسی قرار گیرد. در این شرایط در صورتی که تخلفات محرز شود، حتی امکان پملب واحد متخلف نیز وجود خواهد  داشت اما اگر فردی به خرید کالای بدون فاکتور بپردازد و پس از آن ادعای خسارت کند، دیگر راهی برای پیگیری موضوع وجود ندارد و کوتاهی از خود فرد است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا مانند سکه، طلای تقلبی هم وارد بازار شده است؟ توضیح داد: تاکنون کالایی به عنوان طلای تقلبی ندیده‌ام و گزارشی هم در این زمینه به دست ما نرسیده است، چراکه اگر چنین موردی بود حتما مراتب قانونی و بستن واحد مربوطه را در دستور کار قرار می‌دادیم. اما گاه اعلام می‌شود که ممکن است عدم صدور فاکتور به دلیل چنین تخلفاتی باشد که در این مورد می‌توان گفت چنین احتمالی وجود دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------