آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

خانواده‌ها مانند گذشته به صورت کلی برنج نمی‌خرند



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,برنج

وضعیت اقتصادی خانواده‌های ایرانی به گونه‌ای است که مانند گذشته به صورت سالیانه برنج خریداری نمی‌کنند. 

غلامرضا خانکشی کارشناس ارشد برنج کشور در گفت‌و‌گو با ایسنا توقف ثبت سفارش برنج توسط وزیر جهاد کشاورزی را اقدامی بسیار مثبت عنوان کرد، گفت: با توجه به ثبت سفارش یک میلیون تنی که از قبل انجام شده بود، نیاز نبود که بخواهیم مقدار بیشتری برنج وارد کنیم و در مجموع  ادامه واردات برنج خارجی، موجب رکود بازار برنج داخلی می‌شود.

 

وی اضافه کرد: خانواده‌های ایرانی دیگر مانند زمان گذشته کیسه‌های صد کیلویی برنج نمی‌توانند خریداری کنند و معمولا به‌ صورت مقدار بسیار کمتر خریداری می‌کنند، بنابراین نمی‌توان گفت که نیاز به برنج تمام شده است، زیرا همچنان تقاضا برای این محصول در بازار وجود دارد.

 

خانکشی پور خاطر نشان کرد: ضریب خوداتکایی محصول برنج در مرز ۷۰ درصد است و می‌توان با ارتقای تولید عملکرد سطح تولید برنج را در هر هکتار افزایش داد و میزان این درصد را بالا برد.  

 

وی در مورد قیمت برنج در مقایسه با سال گذشته تصریح کرد: اگر چه در مقطعی از زمان پس از برداشت محصول شاهد افزایش‌ 15 درصدی قیمت برنج نسبت به سال گذشته بودیم اما مجددا با اشباع شدن بازار داخلی از برنج خارجی قیمت این محصول بازهم کاهش پیدا کرد‌.

 

مدرس دانشگاه جامع علمی - کاربردی درباره مسکوت ماندن پروژه خودکفایی برنج اظهار کرد: در دولت گذشته پروژه خودکفایی کلید خورد و اقدامات مناسبی نیز به انجام رسید، اما در حال حاضر این پروژه به دلایل مختلف از حرکت باز ایستاده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------