پنل‌های کامپوزیت؛ راهکار ساخت سریع مسکن در مناطق زلزله‌زده



انجمن بازرگانان ایران و کانادا برای آوردن تکنولوژی ساخت پنل‌های کامپوزیت به منظور ساخت سریع واحدهای مسکونی در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، در همین رابطه محمد رادمهر - مدیر اجرایی کانادا - اعلام کرد: متاسفانه زلزله اخیر در غرب ایران که باعث از بین رفتن تعداد زیادی از هموطنان شد، نیاز هرچه بیشتر ایران را به استفاده از تکنولوژی های نوین نشان می‌دهد. ما نیز تلاش می‌کنیم بیشتر از آنچه ایران را به عنوان مقصدی برای کالاهای کانادا در نظر بگیریم، بتوانیم سهمی در گسترش چرخه تولید داشته باشیم.

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,پنل‌های خورشیدی

نمونه‌ای از واحدهای ساخته شده با پنل‌های کامپوزیتی

  

وی گفت: انجمن بازرگانان کانادا و ایران در مذاکراتی با چندین شرکت فعال زیر مجموعه سازمان ملی توسعه و تحقیقات کانادا توانسته موافقت صادرات چندین تکنولوژی را به ایران بگیرد؛ تکنولوژی هایی که در حال حاضر در کانادا از آنها استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ماشین آلات ساخت نوین پنل‌های کامپوزیت اشاره کرد که مزیت های زیادی مانند سرعت بالای ساخت، سبکی بالا که باعث امنیت در هنگام بروز زلزله می‌شود، تطبیق با هر نوع شرایط آب و هوایی، صرفه جویی در انرژی و مقاومت بالا دارد.

 

وی در مورد زمان لازم برای ساخت واحدهای مسکونی با استفاده از این پنل‌ها گفت: پس از بررسی کارشناسی توسط کارخانه‌های صاحب تکنولوژی باید گفت که قابلیت ساخت بیش از 15 هزار واحد مسکونی ظرف مدت 60 هفته با احتساب ارسال ماشین آلات به همراه تکنولوژی لازم میسر است. این نوع تکنولوژی بصورت ثبت اختراع و مالکیت جهانی تنها در اختیار کانادا قراردارد که این شرکت موافقت خود را برای بازسازی غرب ایران به انجمن بازرگانان کانادا و ایران اعلام کرده است.

 

به گفته وی، این تکنولوژی سابق بر این در پروژه های کانادا، آمریکا، قطر، بحرین، مکزیک و هایتی پس از زلزله در آن کشورها اجرا شده و در برخی از این کشورها نیز در حال اجرا است.

 

رادمهر در ادامه با اشاره به مبحث آب اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده در سالهای اخیر بحران آب در جنوب ایران است که در همین رابطه نیز انجمن توانسته تکنولوژی آب شیرین کن منحصر به فردی را برای ایران در اختیار بگیرد. این تکنولوژی متعلق به یکی از شرکت های زیر مجموعه سازمان توسعه و تحقیقات کاناداست که پس از مطالعات و بررسی های لازم کاملا قابلیت راه اندازی آن در جنوب ایران فراهم است.

 

وی یکی از ویژگی های منحصر به فرد این تکنولوژی را استفاده از سیستم خورشیدی برای تامین برق آن دانست و گفت: یکی از مناسب ترین مناطق برای استقرار این تکنولوژی منطقه چابهار است که امیدواریم با توجه به نیازهای این تکنولوژی امکان استفاده از آن در ایران فراهم شود.

 

به گفته وی، بر اساس  توافقات صورت گرفته، طرف کانادایی نیز خود تمایل به شراکت در این پروژه را دارد و به همین منظور هیچ هزینه ای بابت انتقال آن دریافت نمی‌کند، بلکه نیازمند ارایه تضامین لازم برای اجرای کامل آن است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------