آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

گوشت گیاهی ۷۰۰۰ تومانی در کبابی‌ها و بی‌خبری مسئولان!



  اخباراقتصادی  ,خبرهای  اقتصادی ,کباب

در حالی که مسئولان بخش خصوصی از وجود گوشت گیاهی کیلویی ۷۰۰۰ تومانی و چلوکباب ۱۰۰۰ تومانی در بازار خبر داده بودند، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید انواع گوشت و محصولات پروتئینی، خبری از این مساله ندارد. 

به گزارش ایسنا، چندی پیش رییس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه ضمن هشدار نسبت به مصرف اسانس‌ها و طعم‌دهنده‌های سرطان‌زا در واحدهای غیرمجاز، گفت: حتی دنبه و چربی کیلویی ۱۳ هزار تومان است حال چگونه می‌شود گوشتی به نام گیاهی و به اسم استاندارد و به قیمت ۷۰۰۰ تومان وارد بازار شود که با هر کیلوی آن می‌توان ۱۰ سیخ کباب تهیه کرد که با احتساب برنج هندی و ظرف یک‌بار مصرف غیراستاندارد در نهایت هزینه یک پرس چلوکباب حدود ۱۰۰۰ تومان می‌شود.

 

به گفته محمدی، عده‌ای این چلوکباب را به قیمت ۳۰۰۰ تومان می‌فروشند اما باید توجه داشت این نوع غذاها مشکلات و بیماری‌های متعددی می‌تواند برای مردم به همراه داشته باشد. بنابراین مصرف‌کنندگان غذای بی‌کیفیت و ارزان خریداری نکنند و سراغ واحدهای بدون مجوز نروند، چرا که این نوع محیط‌ها به واسطه نبود نظارت روی کارشان، می‌توانند به هر شکلی کار کنند.

 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی علی‌رغم پیگیری‌های متعدد خبرنگار ایسنا، حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشدند. اما محمدرضا ملاصالحی - رییس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی - در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت که احتمالا منظور از گوشت‌های گیاهی، کنجاله سویا باشد که سال‌هاست به عنوان جایگزین گوشت توسط برخی افراد که دچار بیماری‌های خاص هستند یا نمی‌خواهند به هر دلیلی گوشت قرمز مصرف کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان این‌که تولید گوشت گیاهی در کشور نداریم و هیچ اطلاعی در این زمینه در دسترس نیست، افزود: سوال اینجاست که چنین واحدهایی مجوز خود را از چه سازمان، نهاد و ارگانی می‌گیرند و چگونه می‌شود کنجاله سویا را در دمای بالا کباب کرد، چرا که این محصول اگر به عنوان گوشت گیاهی مدنظر باشد در حرارت تهیه کباب کوبیده نمی‌تواند دوام بیاورد و می‌سوزد.

 

در این میان مشخص نیست دستگاه‌های نظارتی کجا هستند و چرا هر روز در گوشه و کنار خیابان‌ها یک آشپزخانه سنتی یا رستوران راه می‌افتد و اساسا چه نوع گوشتی به عنوان ماده اولیه تولید این کبابی‌های غیرمجاز مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------