آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

افزایش قیمت برای جبران هزینه‌هاست/ سود خودروسازان به چند درصد رسیده است؟



اخبار,اخبار اقتصادی, قیمت خودرو

 

 اخبار اقتصادی - رئیس یک دانشکده خودروسازی: افزایش قیمت برای جبران هزینه‌هاست/ سود خودروسازان به 38 درصد رسیده

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: ۷۰ درصد خودروهای ساخت داخل به دلالان و واسطه‌گران می‌رسد.

احمد نعمت‌بخش روز دوشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد: در جلساتی که شورای رقابت با خودروسازان برگزار کرد، متقاعد شد که خودروسازان با قیمت فعلی زیانده هستند.

وی با اشاره به فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، اظهار داشت: علاوه بر فاکتورهای متغیر تورم بخشی و بهره‌وری، شاخص کیفیت نیز به فرمول شورای رقابت نیز اضافه شد.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به سخنان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رییس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت خودرو، گفت: با توجه به این تاکید معاون رییس جمهوری اما وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که چنین بحثی مطرح نشده است.

افزایش قیمت خودروها عامل فشار بر مردم است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این برنامه با اشاره به نقش مجلس در ساماندهی بازار خودرو، گفت: از نظر خودروسازان برای ساماندهی بازار خودرو باید قیمت‌ها افزایش یابد.

سیدهادی حسینی تصریح کرد: از نظر مردم باید به این موضوع نگاه شود که افزایش قیمت خودرو باید همراه با افزایش کیفیت و خدمات باشد که متاسفانه در حال حاضر این دو موضوع در کنار یکدیگر نیستند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودروها عامل فشار بر مردم شده است، گفت: در حال حاضر بخشی از سوء مدیریت صنعتی کشور بر دوش مردم قرار گرفته که روش این باید اصلاح شود.

حسینی اضافه کرد: اگرچه خودروسازان باید روی پای خود بایستند اما این موضوع به مدیریت منسجم نیاز دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیاز خودروسازان به افزایش قیمت و از طرف مقابل، فشار این افزایش قیمت بر مردم، اکنون به چالشی در صنعت خودرو تبدیل شده که باید برای حل آن برنامه ریزی کرد.

هیچ ظرفیتی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد
رییس دانشکده خودروسازی دانشگاه علم و صنعت نیز گفت: صنعت خودروسازی در دنیا به طور میانگین بین ۵ تا ۷ درصد سود دارد اما در ایران این میزان به بیش از ۳۸ درصد رسیده است.

محمدحسن شجاعی ادامه داد: باید بررسی شود که خودروسازان کشور طی ۱۵ سال گذشته در چه اوضاع و احوالی قرار داشتند و با چه سیستمی مدیریت شدند.

وی افزود: خودروسازان اگرچه می‌گویند در چند سال اخیر زیان کرده‌اند اما هیچ وقت حاضر نیستند بگویند پیش از این به چه میزان سود بردند.

شجاعی با بیان اینکه سیستم قیمت‌گذاری خودرو از ابتدا در کشور اشتباه بوده است، گفت: در ایران برخلاف سایر کشورها، خودروسازان سود را ثابت نگه می‌دارند و برای جبران هزینه‌های تمام شده، خواهان افزایش قیمت‌ها هستند و هیچ گاه حاضر نیستند از سود خود کم کنند.

به گفته وی، بزرگترین حمایتی که از خودروسازان طی دهه‌های گذشته به عمل آمد باعث ایجاد انحصار در این صنعت شده است.

رییس دانشکده خودروسازی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ ظرفیتی برای افزایش قیمت خودرو با کیفیت‌های فعلی وجود ندارد.
اخبار اقتصادی - ایرنا 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------