آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

صندوق رفاه اجتماعی تشکیل می شود



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,صندوق رفاه اجتماعی

دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، پیشنهاد داده است سازمان هدفمندی یارانه ها به صندوق تامین اجتماعی تغییر نام دهد.

به گزارش مهر، در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور که صبح امروز از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، دولت همچنین پیشنهاد داده است اصلاح اساسنامه صندوق مذکور به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیات وزیران برسد.

 

براساس این لایحه، وزارت نفت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت ملی گاز ایران موظف است کلیه وجوه عمومی از جمله درآمد حاصل از فروش داخلی پنج فرآورده نفتی اصلی، سوخت هوایی و گاز طبیعی را از ابتدای سال ۱۳۹۷ به حساب متمرکز ریالی و ارزی به نام خزانه داری کل کشور که تحت عنوان تمرکز وجوه درآمد شرکت نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود، واریز نماید. خزانه داری کل کشور، ماهانه سهم هدفمندی یارانه ها مربوط به شرکت های مذکور را با اولویت نسبت به سایر تکالیف، از حساب های فوق الذکر برداشت می نماید. عدم اجرای این بند در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی یا عمومی می باشد.

 

بانک مرکزی موظف است به گونه ای عمل نماید که شرکت ملی گاز ایران و شرکت های گاز استانی و همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از ابتدای سال ۱۳۹۷ به صورت برخط، اطلاعات پرداخت مربوط به کلیه مشترکین را در اختیار داشته باشند.

 

آیین نامه اجرایی این تبصره حداکثر دو ماه پس از ابلاغ این قانون با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های اقتصاد و نفت تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------