آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

سکون دلار در روزهای پرتقاضا



نوسانات دلار برای سومین روز متوالی تک‌رقمی شد. روز چهارشنبه، شاخص بازار ارز با تنها یک تومان افزایش به بهای ۴ هزار و ۲۲۰ تومان رسید. به گفته فعالان، نوسان محدود در حالی به ثبت رسید که تقاضا در بازار نسبت به روزهای معمول سال بالاتر است.

 

به باور یکی از بازیگران باتجربه بازار، با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، به‌طور سنتی تقاضای شرکت‌های تجاری افزایش پیدا می‌کند. همچنین با توجه به روند افزایشی قیمت دلار در آذر سال‌های گذشته، تعداد فروشنده‌ها در بازار پایین می‌آید و بیشتر معامله‌گران سعی می‌کنند با احتکار، زمینه را برای رشد بیشتر فراهم کنند.

 

برخی معامله‌گران نیز انتظار داشتند با عبور دلار از مرز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان میزان نوسانات رشد بیشتری کند و قیمت به سرعت به سطوح بالاتری برساند. این دسته تصور می‌کردند، با شکست یکی از مهم‌ترین مرزهای مقاومتی، تقاضای معامله‌گران فنی به اندازه‌ای افزایش خواهد یافت که زمینه‌ساز بالا رفتن سقف سالانه دلار شود. با این حال، پس از شکست مرز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان، شاخص ارزی هیچ نوسان دو رقمی را به ثبت نرساند و به حرکات محدود در کانال ۴ هزار و ۲۰۰ تومان دلخوش کرد. دلار در تاریخ ۱۹ آذر برای دومین بار از کانال ۴ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کرد و با ۱۵ تومان افزایش به قیمت ۴ هزار و ۲۱۲ تومان رسید. پس از این رشد، دلار به ترتیب، در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه نوسانات روزانه، ۲، ۹ و یک تومانی را تجربه کرد. امری که نشان از آرامش بازار در روزهای پرتقاضای سال دارد.

 

 به گفته فعالان، مهم‌ترین عاملی که سد راه نوسان‌گیران شد، عرضه متناسب بازیگران بازارساز بود. به گفته بخشی از بازیگران ارزی، بازارساز در روزهای اخیر به سرعت نرخ‌های فروش را در همان ابتدای روز اعلام و اقدام به عرضه می‌کند. به این ترتیب، نوسان‌گیران فرصت زیادی ندارند که با تحرکات خود قیمت‌ها را بالا ببرند. به‌عنوان مثال، در روزهای اخیر دلار با قیمت بالاتری نسبت به نرخ بسته شده روز قبل آغاز به کار می‌کند؛ ولی به سرعت با عرضه بازارساز افزایش بدون پشتوانه از بین می‌رود و قیمت‌ها به تعادل می‌رسند.

 

در کنار این، عده‌ای از فعالان عنوان کردند، عبور دلار از سطح ۴ هزار و ۲۰۰ تومان موجب شد احتیاط معامله‌گران ارزی در بازار افزایش یابد و ولع افزایش قیمت‌ها پایین‌تر بیاید. به گفته یکی از معامله‌گران، بازارساز در پاییز سال‌جاری تعدیل قیمت دلار را از همان ابتدای مهرماه آغاز کرد. این موضوع موجب شد که بخش زیادی از تقاضا در ماه‌های پیشین پاسخ داده شود و قیمت نیز با آرامش بیشتری رشد کند. این در حالی است که بیشتر ظرفیت افزایشی دلار در سال‌های گذشته در آذرماه تخلیه می‌شد.

 

عده‌ای اعتقاد دارند، دلار در صورتی در ادامه آذرماه افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد که موج جدیدی از تقاضا وارد بازار شود. به باور آنها، سطح تقاضای فعلی با اینکه بالاست، با عرضه بازارساز پاسخ داده می‌شود.

 

روز چهارشنبه، سکه تمام بهار آزادی نیز نوسان زیادی را تجربه نکرد و با ۲ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۴۱۲ هزار تومان رسید. در این روز حراج سکه در بانک کارگشایی نیز ادامه یافت و مانند دفعات گذشته خریداران با قیمت‌های نزدیک به نرخ بازار در حراج حاضر شدند. یکی از حواشی جالب حراج دیروز حضور افرادی بود که قصد داشتند با خرید سکه اقدام به پرداخت مهریه کنند. یکی از مسوولان حراج نیز روز گذشته خبر از ادامه عرضه شمش طلا داد. وی عنوان کرد، هفته آینده شمش‌های طلایی به حراج گذاشته خواهند شد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای اولین‌بار عرضه خواهند شد.

  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,دلار

 

اخباراقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------