آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

افزایش 50 درصدی قیمت مسکن با سرمایه سرگردان در بازار / رونق بازار مسکن همراه با گرانی است



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی, مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سرمایه های سرگردان در بازار سکه ودلار قیمت مسکن را تا 50 درصد گران تر می کند.

 سید هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه، از افزایش قیمت مسکن استقبال نمی کنیم گفت: هم اکنون بسیاری از متقاضیان مسکن، خواهان ثبات قیمت در این بازار هستند و امیدواریم به زودی این بازار از رکود خارج شود.

 

وی در ادامه افزود: خروج بازار مسکن از رکود، نیازمند چند عامل از جمله تعادل بین اعضا و تقاضا، تحریک سرمایه گذاران و ارائه تسهیلات مناسب  است.

 

بهادری تصریح کرد: بسیاری از بازار ها از جمله طلا وسکه  باعث هدایت سرمایه های سرمایه گذاران در این بخش شده، چرا که باعث افزایش نرخ تورم تا 50 درصد خواهد شد .

 

عضو کمیسیون عمران مجلس، اظهار کرد: هم اکنون  بازار مسکن، با افزایش قیمت 10 تا 12 درصدی برابر با نرخ تورم رو به رو شده است که در صورت هدایت سرمایه ها به بازار طلا و سکه شاهد جهش قیمتی تا 50 درصدی خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه  پول های سرگردان در بازار بسیار زیاد است گفت: با وجود این میزان سرمایه سرگردان  بازار ساخت وساز متاسفانه هیچ جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد و مسوولان، باید فضای خوبی برای جذب بیشتر متقاضیان ایجاد کنند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: کاهش سود بانکی می تواند جذابیت بسیاری برای سرمایه گذاران داشته باشد و در این بخش دولت باید از این فرصت برای  رشد ساخت وساز در کشور ایجاد کند.

 

بهادری یادآورشد:  در بازار  مسکن تقاضا بر عرضه پیشی گرفته و همین امر، باعث رشد نسبی قیمت شده است.

 

عضو کمسیون عمران مجلس اظهار کرد:  تسهیلات خرید مسکن، تنها برخی از دهک های جامعه را پاسخگو  است  در صورتی که  تسیهلات باید به گونه ای باشد که تمامی دهک های جامعه از جمله دهک های ضعیف  را باید تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

وی درپایان، با بیان اینکه رونق بدون افزایش قیمت امکان پذیر نیست افزود: این افزایش قیمت در ابتدا برابر با نرخ تورم بین 10 تا 15 درصد است اما اگر درست هدایت نشود به بیش از 40 درصد خواهد رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------