بورس تهران بار دیگر کانال شکنی کرد/ رشد فلزی‌ها و کاهش خودرویی‌ها



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی , بورس تهران

در اولین روز معاملات تالار شیشه ای شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بار دیگر کانال شکنی کرد و وارد تراز ۹۴ هزار واحدی شد. در این روز بیشتر خودرویی‌ها کاهش قیمت را تجربه کردند و فلزات اساسی با رشد مواجه شدند.

به گزارش ایسنا، امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۳۲۲ واحد رشد کرد و به رقم ۹۴ هزار و ۶۰۶ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۷۵ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۸۲۳ دست یافت.

 

از طرفی شاخص آزاد شناور با ۱۱۹۰ واحد رشد تا تراز ۱۰۲ هزار و ۱۹۹ افزایش یافت و شاخص بازار اول و بازار دوم ۸۹۲ و ۳۰۶۹ واحد رشد کرد. همچنین آیفکس ۱۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۵۶ رسید.

 

در هفته‌های گذشته بود که شاخص بورس تهران با چند بار کانال شکنی توانسته بود تا اواسط کانال ۹۳ هزار واحدی بالا برود بسیاری معتقد بودند یکی از دلایل این افزایش رشد قیمت کالاهای اساسی از جمله مواد نفت و پتروشیمی و افزایش قیمت دلار است. امروز نیز شاهد ادامه روند این رشد بودیم که عده‌ای معتقدند این روند تا پایان سال به صورت آرام ادامه خواهد داشت.

 

سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران امروز با اختلال هایی همراه شد و قیمت تاثیر در شاخص قابل مشاهده نبود ناظر بازار علت این موضوع را اختلال بوجود آمده در سامانه محاسبه شاخص و بروزرسانی آن، عنوان کرده است.

 

نماد معاملات های‌وب که در چهارشنبه گذشته متوقف مانده بود امروز نیز متوقف بود آن طور که پیام‌هایی ناظر بازار مشخص کرده، کلیه معاملات نماد معاملاتی شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) در چهارشنبه گذشته ابطال شده است. همچنین علت توقف معاملاتی این نماد ابهام نسبت به شفافیت اطلاعات عنوان شده است.

 

امروز در گروه استخراج کانه‌های فلزی شاهد رشد بیش از چهار درصدی بیشتر نمادها بودیم. در گروه فلزات اساسی قیمت پایانی بیشتر نمادها رشد داشت البته این رشد عمدتا کمتر از سه درصد بود. در گروه کانه فلزی ۱۳۳ میلیون سهم به ارزش ۳۲ میلیون تومان دست به دست شد و در گروه فلزات اساسی ۱۷۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت.

 

امروز در گروه خودرو نمادهایی که با رشد قیمت مواجه شدند عمدتا رشدشان کمتر از یک درصد بود، اما بیشتر نمادها با روند کاهشی در قیمت پایانی همراه بودند. در این گروه ۱۲۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. در گروه سیمان، آهک و گچ نیز روند قیمتی عمدتا کاهشی بود. در گروه‌های کوچکی همچون قند و شکر نیز تعداد زیادی از نمادها کمتر از دو درصد با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

 

در گروه محصولات شیمیایی قیمت سهم‌ها عمدتا با رشد نه چندان چشمگیری روبه‌رو بود، اما در گروه فرآورده‌های نفتی هفت نمادی بودند که باز بودند، دو نماد روند افزایشی در قیمت پایانی را تجربه کردند و پنج نماد با کاهش قیمت همراه شدند.

 

ارزش معاملات بورس تهران امروز ۲۷۳ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۳ هزار و ۲۰ نوبت دادوستد بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------