آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

افزایش قیمت نفت در پی کاهش ذخایر آمریکا



  اخبار اقتصادی , ,خبرهای اقتصادی ,قیمت نفت

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر انتظارات برای کاهش ذخایر نفت آمریکا و ادامه تعطیلی سیستم خط لوله فورتیز در دریای شمال، افزایش یافت. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی معاملات روز گذشته، به ۵۷.۷۳ دلار در هر بشکه رسید.

 

بهای معاملات برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است، ۱۱ سنت یا ۰.۱۷ درصد افزایش یافت و به ۶۳.۹۱ دلار در هر بشکه رسید.

 

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، قیمت‌های نفت تحت تاثیر انتظارات برای کاهش قابل توجه ذخایر آمریکا بالا رفته است.

 

موسسه امریکن پترولیوم روز سه‌ شنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ دسامبر، به میزان ۵.۲ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۳۸.۷ میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی از سوی اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

 

قیمت نفت همچنین از ادامه تعطیلی خط لوله فورتیز در دریای شمال که بزرگترین خطوط لوله نفت انگلیس است، مورد حمایت قرار گرفته است. شرکت اینوس که اپراتور این خط لوله است، امیدوار است نشتی این خط لوله را که ظرفیت انتقال حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز نفت خام را دارد، در مدت دو تا چهار هفته از ۱۱ دسامبر تعمیر کند.

 

با وجود تعطیلی این خط لوله و کاهش ذخایر نفت آمریکا، قیمت‌های برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب از رکورد بالای اخیر ۶۵.۶۳ دلار و ۵۹.۰۵ دلار فاصله گرفته‌اند.

 

به گفته معامله‌گران، رشد تولید نفت آمریکا که از اواسط سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۶ درصد رشد کرده و به ۹.۸ میلیون بشکه در روز رسیده، روند رشد قیمت‌ها را محدود کرده است.

 

براساس گزارش رویترز، اکثر تحلیلگران انتظار دارند تولید نفت آمریکا به زودی از مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز عبور کند که رکورد بالای جدیدی خواهد بود و سطح تولید این کشور را به سطح تولید عربستان سعودی و روسیه که بزرگترین تولید کنندگان جهان هستند، نزدیک می‌کند.

 

جورجی اسلاوف، مدیر تحقیقات در شرکت کارگزاری کالای مارکس اسپکترون نسبت به کندی احتمالی مصرف نفت هشدار داده که ممکن است قیمت‌های نفت را در سال ۲۰۱۸  تحت فشار نزولی قرار دهد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------