۵ نشانه مهم بازار نفت در سال ۲۰۱۸



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,بازار نفت

میزان تولید اعضای اوپک و غیراوپک با تولیدهای شیل در بازار در حال رقابت هستند. 

به گزارش  خبرآنلاین، کشورهای اعضای اوپک و متحدان آن برای کاهش مازاد تولید نفت در بازار به دلیل افزایش محصولات نفتی آمریکا، وارد دومین سال اجرای کاهش تولید نفتشان شدند. از سوی دیگر، تنش های جغرافیایی نیز به این وضعیت پیچیده اضافه شده است.

 

۵ سیگنالی که در بازار نفت در سال ۲۰۱۸ باید به آن توجه کرد، به شرح زیر است:

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,بازار نفت

۱. سیگنال شیل

با توجه به انفجار لوله نفتی در لیبی تغییراتی در شاخص های نفتی ایجاد شده و فاصله قیمت نفت WTI نسبت به برنت به بی سابقه ترین حالت خود در دو سال گذشته رسید. این اتفاق پس از طوفان هاروی که موجب کاهش تولید نفت در آمریکا شد، رخ داد. در حال حاضر با توجه به افزایش تولید شیل در بازار، کاهش تولید اوپکی ها در بازار و افزایش تولید نفت خام کانادا می تواند گسترش تفاوت قیمت را در بازار ایجاد کند.

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,بازار نفت

۲. رهبری اوپک

با توجه به کاهش تولید نفت اعضای اوپک، نفت خام برنت در سال جاری عقبگرد داشت. پیش بینی شاخص ها از دسامبر ۲۰۱۸ به بیشترین حد رسید و به نظر می رسد اوپک با تمدید توافق خود در بازار تعادل ایجاد کرد، به همین ترتیب پیش بینی ها در بازار گسترش پیدا خواهد کرد. به گفته کارشناسان، با یک بازار متمرکز راحت تر می توان پیش بینی ها را گسترش داد.

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,بازار نفت

۳. بلیت شانس

با توجه به ریسک های ژئوپولیتکی، بودجه کشورهای نفتی بیشتر برای ترمیم و ساخت قراردادهای جدید نفتی برای افزایش سود نفت خام صرف شده است. پیش بینی می شود که احتمال بیشتری وجود دارد که ایران، عربستان و ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ با مشکلات نفتی رو به رو خواهند شدند.

 

۴. نوسان 

با وجود این خطرات، نوسانات در هفته های اخیر نسبت به سه سال گذشته به کمترین حد خود رسید. با توجه به کاهش تولید نفت در بازار توسط اعضای اوپک، بانک های مختلف پیش بینی می کنند که نوسان در بازار نفت کاهش پیدا کند. 

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,بازار نفت

۵. تا کی؟

آمارها نشان می دهد که سال ۲۰۱۸ در بازار، سرمایه گذاری های خوشبین بر روی نفت برنت و وست تگزاس افزایش پیدا کرده است. به نظر می رسد که دیگر سرمایه گذاری های بدبینانه در بازار نفت کاهش پیدا کرده است. کارشناسان معتقدند به دلیل فضای مناسب بازار، افراد حاضر نیستند جایگاه خود را به فروش بگذارند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------