کاهش قیمت نفت سعودی‌ها برای حفظ بازار آمریکا



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,قیمت نفت

شرکت آرامکوی عربستان قیمت "عرب لایت" برای آمریکا را برای فوریه کاهش داد تا سهمش در بازار این کشور را حفظ کند. 

به گزارش ایسنا، پالایشگاه‌های آمریکایی "عرب لایت" را با ۱۰ سنت کاهش در هر بشکه دریافت خواهند کرد و قیمت این گرید برای آنها تنها ۹۰ سنت بالاتر از قیمت پایه منطقه خلیج فارس خواهد بود.

 

برای دومین ماه است که عربستان قیمت نفت خود برای آمریکا را کاهش می‌دهد در حالیکه ماه گذشته سعودی‌ها اعلام کردند قیمت فروش رسمی برای مشتریان آسیایی را برای ژانویه افزایش خواهد داد.

 

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت عربستان به آمریکا از اوت سال ۲۰۱۶ به طور پیوسته کاهش داشته و در هفته منتهی به ۲۷ اکتبر به ۴۱۵ هزار بشکه در روز رسید.

 

این کاهش بخشی از تلاش عربستان برای کمک به محدود شدن عرضه جهانی و بالا رفتن قیمت‌ها بود.

 

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان اوایل دسامبر اعلام کرده بود کشورش صادرات نفت به آسیا را در ژانویه نسبت به دسامبر بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد در حالی که صادرات به اروپا و آمریکا در سطح دسامبر می‌ماند که ۱۰ درصد کمتر از میزان صادرات در نوامبر بود.

 

عربستان سعودی برای دسامبر صادرات نفت را به میزان ۱۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به بیش از هفت میلیون بشکه در روز در نوامبر کاهش داد. به گفته منابع آگاه، مجموع صادرات نفت عربستان در ژانویه ۶.۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

 

بر اساس گزارش اویل پرایس، عربستان عمده کاهش تولید اوپک را پذیرفته و در مقابل، تولیدکنندگانی مانند عراق پایبندی کمتری به سهمیه تولید خود داشته‌اند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------