تداوم افزایش طلا در بازار جهانی



اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, طلا

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن دورنمای تحکیم بیشتر سیاست پولی آمریکا که تقاضای سرمایه‌ گذاران برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت. 

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۰.۹۸ دلار رسید.

 

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۲۳۰.۲۰ دلار ایستاد.

 

طلا هفته گذشته تحت تاثیر اظهارات جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا که بر رویکرد تدریجی برای افزایش نرخهای بهره تاکید کرد و همچنین انتشار آمار اقتصادی ضعیف در این کشور ۱.۵ درصد رشد کرد که نخستین رشد هفتگی پس از پنج هفته کاهش متوالی بود.

 

آماری که روز جمعه در آمریکا منتشر شد، نشان داد قیمت‌های مصرفی در ژوئن تغییری نداشت و میزان خرده فروشی برای دومین ماه متوالی کاهش یافت. آمار ضعیف تورم و تقاضای داخلی، امکان افزایش بیشتر نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور را دشوار می‌کند. نرخ‌های بهره بالاتر به تقاضای سرمایه‌ گذاران برای طلا لطمه می‌زند، زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش می‌دهد و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می‌کند.

 

دلار به دلیل پایین رفتن انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره روز دوشنبه نزدیک به پایین‌ترین رکورد ۱۰ ماه اخیر ایستاد. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب، به ۹۵.۱۵۹ واحد رسید که پایین‌ترین سطح از سپتامبر بود. ضعیف شدن دلار از قیمت طلا که به این ارز معامله می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

 

به گفته دنیل هاینس تحلیلگر گروه بانکی ANZ، خوشبینی سرمایه‌ گذاران نسبت به طلا طی هفته گذشته بهبود قابل توجهی پیدا کرده به خصوص که گزارش‌های اقتصادی که در آمریکا منتشر شد چندا مطلوب نبودند.

 

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای اس پی دی آر گولد تراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌ گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۰.۴۳ درصد کاهش یافته بود.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۱۶.۰۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و ۹۱۹.۲۵ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۵۵.۷۲ دلار رسید.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------