آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

جزئیات دستمزدکارگران مشاغل کشاورزی/ماهیانه ۱.۳ میلیون تومان



  اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی ,دستمزدکارگران

بر اساس نتایج یک گزارش رسمی کمترین دستمزد در بین مشاغل بخش کشاورزی به کشاورزان میوه چین با دستمزد ماهیانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۸۴ تومان اختصاص دارد. 

به گزارش مهر، مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، به بررسی آمار و اطلاعات مربوط به«وضعیت دستمزد مشاغل منتخب بخش کشاورزی در مناطق روستایی» پرداخت. بر اساس یافته‌های این گزارش، بررسی نتایج این طرح در بهار ۱۳۹۶ در خصوص دستمزد کارگران مشاغل منتخب کشاورزی نشان می‌دهد، بیشترین متوسط دستمزد روزانه در میان مردان با رقم ۷۱۶۱۹۰ ریال به کارگر «نهرکش و مرزبند» و کمترین متوسط دستمزد روزانه به کارگر «میوه چین» با رقم ۴۵۰۲۲۸ ریال، اختصاص داشته است.

 

این آمار نشان می دهد بیشترین دستمزد مشاغل کشاورزی، مربوط به کاگران نهرکش و مرزبند با دستمزد ماهیانه ۲ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۵۷۰ تومان و کمترین دستمزد نیز برای کارگران میوه چین با دستمزد ماهیانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۸۴ تومان است.

 

همچنین در بین زنان بیشترین دستمزد روزانه به کارگر « نشاکار» با رقم ۷۴۲۵۲۳ ریال و کمترین دستمزد روزانه به کارگر «دروگر غلات» با رقم ۳۵۰۰۴۶ ریال، اختصاص دارد.

 

با توجه به درصد تغییرات متوسط دستمزد روزانه مردان کارگر در بهار ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل، مشاهده می گردد که متوسط دستمزد روزانه کارگر «بیلزن زمین زراعی» بیشترین و متوسط دستمزد روزانه کارگر «میوه چین» کمترین تغییر را به ترتیب به صورت افزایشی و کاهشی، داشته اند، این در حالی است که بیشترین تغییر در متوسط دستمزد روزانه کارگران زن مربوط به متوسط دستمزد روزانه کارگر «دروگر غلات» بوده است.

 

با توجه به متوسط دستمزد در استان های کشور، بالاترین دستمزد برای مردان مربوط به کارگر «نشاکار» در استان گیلان با دستمزد ۱۱۶۸۸۶۴ ریال، میباشد و پایین ترین دستمزد مربوط به کارگر «دروگر غلات» در استان سیستانوبلوچستان با دستمزد ۲۷۵۰۰۰ ریال، بوده است.

 

از سوی دیگر بالاترین دستمزد برای زنان در بین استان های کشور مربوط به کارگر «نشاکار» در استان گیلان با دستمزد ۹۳۹۰۴۵ ریال و پایین ترین دستمزد مربوط به کارگر «وجینکار و تنککار» در استان گلستان با دستمزد ۲۳۳۴۶۷ ریال، میباشد.

 

نتایج موجود نشان می دهد که بیشترین شکاف جنسیتی دستمزد در بهار ۱۳۹۶ به مانند بهار ۱۳۹۵ ، به کارگر «دروگر غلات» اختصاص داشته است. همچنین مشاهده میشود در بهار ۱۳۹۶ ، شکاف قابل توجه بین متوسط دستمزد روزانه مردان و زنان کارگر «دروگر غلات»، به میزان ۱۳.۷ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل تقلیل یافته است.

 

از سوی دیگر کمترین شکاف جنسیتی دستمزد در بهار۱۳۹۶ ، به «کارگر  نشاکار» اختصاص دارد، این در حالی است که کمترین مقدار شکاف جنسیتی دستمزد در بهار ۱۳۹۵ ، مربوط به کارگر «وجینکاروتنککار» بوده است.

 

شکاف جنسیتی دستمزد کارگران «وجینکار و تنککار» در بهار ۱۳۹۶ ، رفتاری متفاوت نسبت به بهار ۱۳۹۵، داشته است، به طوری که متوسط دستمزد روزانه زنان در این شغل در فصل مذکور بیش از متوسط دستمزد روزانه مردان بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------