آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

افزایش ۲۵ درصدی قیمت برنج هندی



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, قیمت برنج هندی

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: در صورتی که برنج باقی مانده در گمرک ترخیص و به بازار عرضه شود قیمت برنج هندی کاهش خواهد یافت. این افزایش قیمت یک حباب کاذب است و ربطی به افزایش قیمت دلار ندارد. 

محمد آقا طاهر در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص مشکلات بازار برنج وارداتی اظهار کرد: برنج هندی از قبل افزایش قیمتش آغاز شده و تا حالا ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته است و این افزایش هیچ ربطی به دلار و تعرفه ندارد. این برنج که در بازار و در گمرک وجود دارد از قبل وارد شده و مربوط به این روز‌ها و گرانی بازار ارز نیست.

 

وی افزود: اول امسال یک میلیون و ۶۰ هزارتن برنج وارد کشور شده است و مقداری از آن به مصرف رسیده است اما مقداری از آن هنوز باقی مانده و هنوز از گمرک ترخیص نشده است. این افزایش قیمت غیر معقول به نظر می‌رسد.

 

آقا طاهر در ادامه تصریح کرد: اگر برنج در گمرک مانده، باید ترخیص کنند تا حباب قیمت در بازار بشکند و قیمت افزایش پیدا نکند. اگر برنج نیست باید اعلام کنند تا وارداکنندگان به ثبت سفارش برنج اقدام کنند. ثبت سفارش برنج به صورت غیر منطقی از ۱ آذر شروع شد و ۴ آذر تمام شد که باعث شوک به بازار و افزایش قیمت شد و این مسئله اشکال دارد یا نباید شروع می‌شد یا اگر شروع کردید نباید چهار روزه به پایان می‌رسید.

 

وی با اشاره به آمار گمرک از واردات برنج خاطر نشان کرد: آمار گمرک یک میلیون و ۶۰ هزار تن تا ماه آبان است. ما اگر این میزان را تقسیم به ماه‌های پشت سرگذاشته تا آبان کنیم می‌توانیم به عنوان مثال بگوییم ۴۰ درصد در گمرک باقی مانده که باید این میزان را ترخیص کنیم تا بازار به تعادل برسد. برنجی که با دلار قیمت قبل وارد شده نباید افزایش قیمت داشته باشد.

 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان در خصوص قیمت فعلی برنج هندی در بازار عمده فروشی گفت: قیمت برنج هندی در حال حاضر در بازار عمده فروشی تقریبا ۶۵۰۰ تومان است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------