آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

قیمت جهانی نفت کاهش یافت



  اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی ,قیمت جهانی نفت

نفت روز جمعه تحت تاثیر ضعیف شدن دورنمای کوتاه مدت بازار، با کاهش قیمت روبرو شد. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، با ۲۴ سنت (۰.۳ درصد) افزایش نسبت به قیمت نهایی روز پنج شنبه، به ۷۰.۱۸ دلار در هر بشکه صعود کرد. برنت روز گذشته به ۷۱.۲۸ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۴ بود.

 

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۹ سنت (۰.۳ درصد) کاهش نسبت به روز گذشته، به ۶۵.۳۲ دلار در هر بشکه رسید.

 

هر دو قیمت پایه از اواسط سال میلادی گذشته تاکنون، تقریبا ۶۰ درصد افزایش داشته اند.

 

گئورگی اسلاوف - مدیر تحقیقات کالا در شرکت "مارکس اسپکترون" - گفت: با وجود دورنمای مطلوب تقاضا برای نفت، موانعی در کوتاه مدت وجود دارند که ناشی از پایان دوره پیک تقاضا به دلیل پایان زمستان در نیمکره شمالی است.

 

بسیاری از پالایشگاهها پس از زمستان برای فعالیتهای تعمیراتی تعطیل می شوند که به کاهش سفارش برای نفت خام که مهمترین خوراک آنها است، منجر می شود.

 

در بخش عرضه، انتظار می رود تولید نفت آمریکا به زودی به مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود کند. میزان تولید این کشور هفته گذشته به ۹.۸۸ میلیون بشکه در روز رسید.

 

تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۷ درصد رشد کرده و اکنون به سطح تولید عربستان نزدیک شده است. رشد تولید آمریکا، تهدیدی برای توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک به شمار می رود.

 

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت از توافق کاهش تولید میان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک تحت پشتیبانی قرار گرفته اند. این توافق به رهبری عربستان و روسیه، از ژانویه سال میلادی گذشته آغاز شد و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ اجرا شود.

 

بهای معاملات نفت از ضعیف شدن ارزش دلار نیز مورد حمایت قرار گرفته است. ارز آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون تقریبا ۱۳ درصد از ارزش خود را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ از دست داده است.

 

نفت به دلار آمریکا معامله می شود و نوسان ارزش این ارز، بر تقاضا برای نفت از سوی خریداران غیرآمریکایی تاثیر می گذارد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------