رشد هفتگی قیمت جهانی طلا با وجود توقف رکوردشکنی



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی , طلا

قیمت طلا پس از اینکه روز گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرد، روز جمعه تحت تاثیر ضعیف ماندن ارزش دلار آمریکا اندکی افزایش یافت. 

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۳۵۱.۴۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۵ درصد رشد داشته است.

 

هر اونس طلا برای تحویل فوری روز پنج شنبه به ۱۳۶۶.۰۷ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اوت سال ۲۰۱۶ بود اما پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی در داوس سوییس گفت مایل است یک دلار قوی را مشاهده کند، رشد قیمتش معکوس شد.

 

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵۱.۱۰ دلار رسید.

 

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات ترامپ برخلاف اظهارات یک روز قبل استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا بود.

 

به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ در هنگ کنگ، ضعف ارزش دلار همچنان کمک کرده است قیمت طلا بالا بماند و با وجود اظهارات ترامپ، تغییر چندانی پیدا نکند.

 

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ روز پنج شنبه به ۸۸.۴۳۸ واحد سقوط کرده بود که پایینترین حد در سه سال اخیر بود و آخرین بار با ۰.۳ درصد کاهش، در ۸۹.۱۵۴ واحد ایستاد.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۷.۴۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۰۱۲.۷۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۰۹۴.۵۰ دلار رسید.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------