آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چین تنها خریدار همه نفت خام ایران؟ / فروش نفت به بالاترین میزان از سال۲۰۱۹ رسید

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با…

پرداخت سود سهام عدالت همه غیر از ۴ گروه



  اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی ,سود سهام عدالت

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن تمام مشمولان سهام عدالت به جز چهار گروه، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت می‌کنند. افراد تحت پوشش کمیته امداد، ایثارگران و زنان سرپرست خانوار از جمله مشمولان سهام عدالت هستند که فردا سود کامل سهم عدالت را می‌گیرند. 

به گزارش ایسنا، پوری حسینی در نشست خبری امروز درباره توزیع سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ اظهار کرد: فردا تمام سود سهام عدالت تمام مشمولان به جز چهار گروه پرداخت می‌شود.

 

وی ادامه داد: کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری لشگری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی ساختمان، روستاییان و عشایر که از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیستند، افرادی که قبلا تحت حمایت سازمان خصوصی‌سازی بودند ولی الان وضع مالی‌شان بهتر شده و دیگر مددجو نیستند، چهار گروهی هستند که فردا سود سهام عدالت نمی‌گیرد. این چهار گروه تا پایان اسفندماه سال جاری سود سهام عدالت خود را خواهند گرفت.

 

پوری حسینی ادامه داد: ما به عده‌ای که تا زمان مرحله اول توزیع سود شماره شبا نداده بودند اعلام کردیم که شماره بدهند، در نتیجه از آن زمان حدود دو میلیون نفر از ۱۵ میلیون نفری که شماره شبا نداده بودند، این شماره را در سامانه سازمان خصوصی‌سازی وارد کردند.

 

رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: از فردا ۱۲ بهمن‌ماه به حساب هر مشمولی که سود سهام عدالت واریز شود، در واقع سود سال مالی سال ۱۳۹۵ برای وی تکمیل شده است. کسانی که شما شبا داده بودند یک سوم سود سهام عدالت را دریافت کردند و فردا دو سوم دیگر را دریافت خواهند کرد، اما کسانی که به تازگی شماره شبا داده‌اند، تمام مبلغ سود به حساب‌شان واریز می‌شود.  

 

وی درباره کسانی که فردا پرداخت سود سهام‌شان تکمیل می‌شود، گفت: ۱۶ گروه به طور کامل سود سهام عدالت‌شان را تا فردا خواهند گرفت که این گروه‌ها شامل کمیته امدادی‌ها و بهزیستی‌ها، ایثارگران، زنان سرپرست خانوار، خدام مسجد و امامزاده‌ها و اماکن متبرکه، بیماران خاص، مددجویان و کارکنان موسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیانی که آزاد شده‌اند و تحت حمایت بودند، تاکسیرانان و تعدادی گروه‌های دیگر می‌شود.

 

پوری حسینی تاکید کرد: تاکنون حدود ۱۲ میلیون نفر هنوز شماره شبا به ما نداده‌اند، اگر کد شبایی به ما اعلام نکنند، هیچ راهی برای توزیع سود سهام عدالت به آنها نداریم.

 

رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: از فردا هر مشمول سهام عدالتی که سودی دریافت می‌کند، به منزله این است که ما از بابت سود سال مالی ۱۳۹۵ تسویه حساب کردیم.

 

رییس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به سوالی درباره جاماندگان از سهام عدالت گفت: باید سود یک سال مالی 1395 را بدهیم که همه امیدوار شوند و بعدها پس از ساماندهی مشمولان فعلی درباره دیگران نیز فکری شود.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره نامه احمد توکلی و شکایتش از سازمان خصوصی‌سازی و شخص رییس سازمان خصوصی‌سازی از بابت واگذاری المهدی پرسیده بود، تصریح کرد: من هم در فضای مجازی دیدم که ایشان نامه‌ای به دادستان فرستاده‌ و از دادستان خواسته‌اند که بنده و خریدار المهدی را محاکمه کنند.

 

پوری‌حسینی با بیان اینکه آقای احمد توکلی یک بداخلاقی انجام داد ادامه داد: ایشان قبلا علیه سازمان خصوصی‌سازی و هیات واگذاری در هیات داوری شکایت مطرح کردند که در هیات داوری حق به جانب سازمان خصوصی‌سازی گرفته شد اما ایشان باز هم شکایت کردند و دادگاه این بار شکایت آقای توکلی را رد دعوی بدوی صادر کرد، یعنی اعلام کردند که ایشان اساسا حق طرح شکایت از سازمان خصوصی‌سازی را ندارد.

 

او ادامه داد: بهتر است که شخصی مثل آقای توکلی در مقابل قانون تمکین کنند و گرنه اگر قرار باشد پرونده هر واگذاری تا ابد بسته نشود، شاید عده‌ای خسته‌ شده و بگویند که عطایش را به لقایش بخشیدیم.

 

رییس سازمان خصوصی‌سازی در پایان افزود: این اقدام آقای توکلی از مصادیق مقاومت در برابر خصوصی‌سازی است و اگر ایشان به این کار اصرار داشته باشند، من هم علیه‌شان اعلام جرم خواهم کرد. این‌که در فضای مجازی نوشته‌اند کسی از دادستان تهران خواسته پوری‌حسینی را محاکمه کنند، جز خراب‌ کردن خصوصی‌سازی و مقاومت در برابر آن و کارشکنی چه معنی دارد؟ مگر می‌توان قبل از صدور حکم نهایی و محاکمه کسی را در رسانه‌ها متهم کرد؟

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------