حذف کدهای USSD مسئولان بانک مرکزی را به مجلس می کشاند



  اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,حذف کدهای USSD

رئیس کمیته مخابرات مجلس از مکاتبه با رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تصمیم گیری برای حذف کدهای دستوری USSD از 15 بهمن امسال خبر داد وگفت :در همین باره ازمسئولان بانک مرکزی نیز دعوت شده است سه شنبه هفته آینده برای ادای توضیحات در این خصوص در مجلس حضور یابند. 

سبحانی فر در گفت و گو با خراسان افزود : با توجه به تصمیم بانک مرکزی مبنی بر حذف کدهای دستوری USSD  که کاربران از آن برای پرداخت های خرد نظیر شارژ سیم کارت اعتباری و... استفاده می کنند و همچنین با توجه به این که این تصمیم  در یک سکوت خبری اتفاق افتاده است و جایگزین نکردن یک سرویس جدید موجب ضرر وزیان مردم خواهد شد  روز گذشته طی مکاتبه با  رئیس کل بانک مرکزی ضمن درخواست توقف این طرح  ،  مسئولان  بانک مرکزی  به مجلس فراخوانده شدند تا سه شنبه هفته آینده برای بیان توضیحات در خصوص دلایل این تصمیم گیری واحیانا مسائل پشت پرده ای که به اخذ این تصمیم  از سوی بانک مرکزی منجر شده است به مجلس ومردم پاسخ بدهند . وی تاکید کرد : ما هیچ مخالفتی با امن سازی شبکه و به روز رسانی خدمات و سرویس ها نداریم  اما حداقل انتظار ما این بوده است که این موارد  از مدت ها قبل اطلاع رسانی شود  تا جایگزینی برای آن فراهم شود.

 

وی تصریح کرد : به هر ترتیب به نظر می رسد این تصمیم یا ناشی از  سوء مدیریت بوده یا دست های پنهانی  در کار است که هفته آینده مسئولان فناوری بانک مرکزی باید با حضور در مجلس  دلایل خود را برای اخذ این تصمیم  اعلام کنند . وی با بیان این که بسیاری از کاربران تلفن همراه از طریق این کدهای دستوری سرویس هایی مانند پرداخت و شارژ اعتباری دریافت می کنند، اظهار کرد: بسیاری از مشترکان موبایل در مناطق محروم و روستایی و نیز مشترکان بی بضاعت و آن هایی که گوشی هوشمند ندارند از این سرویس استفاده می کنند و نباید بدون روش جایگزین، آن را قطع کرد.

 

سبحانی فر با بیان این که در صورت قطع سرویس USSD مردم مجبورند برای خرید کارت شارژ کاغذی به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند یا گوشی هوشمند داشته باشند که از طریق اپلیکیشن، شارژ اعتباری دریافت کنند، ادامه داد: باید در یک پروسه زمانی و با انجام کار کارشناسی برای این سرویس تصمیم گیری شود، پرداخت از طریق کدهای دستوری روزانه حدود ۷۰ میلیون تراکنش را رقم می زند و حدود ۴۰ میلیون نفر از طریق این سرویس، تراکنش زیر ۴۰ هزار تومان دارند. نباید با تصمیم یک شبه مردم را غافلگیر کرد.بانک مرکزی اعلام کرده است که از ۱۵ بهمن ماه سرویس USSD را قطع خواهد کرد.

 

کدهای دستوری تلفن همراه زمینه برای پول شویی است

به گزارش تسنیم، احمد قدسی پژوهشگر حوزه بانکی کدهای دستوری تلفن همراه راکه بر بستر آن ها نقل و انتقال مالی صورت می‌گیرد، زمینه‌ای برای پول شویی دانست و گفت: با این حال اگر این کدها ضعف امنیتی دارند، ابتدا باید جایگزین آن ها مشخص شود تا کسب‌وکارها از قطع آن ها یک باره لطمه نخورند. پیش از این نیز گزارش هایی درباره ناامن بودن بستر ارتباطی USSD منتشر شده و کارشناسان نظرات متعددی در این باره داشتند؛ اغلب آن ها معتقدند که ارتباط گوشی با حساب های بانکی به شکل غیررمز صورت می‌گیرد که در نهایت می‌تواند به سرقت رمز دوم مشترکان و دزدی از حساب آن ها منجر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------