آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

سبزی ارزان می شود/قیمت سبزی‌های بسته‌بندی مورد تایید ما نیست



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,سبزی
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه در روزهای آینده قیمت سبزی کاهش می‌یابد، گفت: سبزی‌های بسته بندی و پاک کرده از لحاظ قیمتی مورد تایید اتحادیه نیست. 

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط بازار میوه و سبزی اظهار کرد: در شرایط فعلی بازار میوه و سبزیجات با هیچگونه کمبودی مواجه نیست و این در حالی است که در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان میزان تقاضا تا حدودی از میزان عرضه پیشی گرفت و پیش بینی می شود که میزان عرضه و تقاضا در روزهای آینده یکسان خواهد شد.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا سبزی خوردن بسته بندی و پاک کرده از لحاظ قیمتی و کیفیت مورد تایید اتحادیه است، گفت: عرضه اینگونه محصولات اکثرا در فروشگاه های بزرگ صورت می گیرد که از لحاظ قیمت گذاری مورد تایید اتحادیه نیست و قیمت بسیار زیادی برای محصولات در نظر گرفته می شود.

 

کارگر با بیان اینکه قیمت سبزی خوردن در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان افزایش داشته است، بیان کرد: در میادین میوه و تره بار هیچگونه قیمت‌گذاری رسمی وجود ندارد و قیمت‌ها کاملا با توجه به عرضه و تقاضا تعیین می‌شود که قیمت هرکیلوگرم سبزی خوردن ۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان تعیین شده است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در رابطه میوه های نوبرانه خاطرنشان کرد: با گذشت زمان از عرضه میوه های نوبرانه، قیمت این دست میوه ها روند کاهشی به خود گرفته است و در میادین تره بار هر کیلوگرم گوجه سبز ۵۰۰۰ تومان، زردآلو ۵۰۰۰ تا ۱۷ هزار تومان، توت فرنگی کرج ۸۰۰۰ تا ۲۲ هزار تومان، توت فرنگی گرگان ۸۰۰۰ تا ۱۳ هزار تومان و توت سفید ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است.

 

او همچنین قیمت هندوانه را کیلویی ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، سیب لبنانی زرد را ۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و سیب لبنانی قرمز را ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می شود با توجه به کیفیت مقاوم سیب زرد از این نوع سیب استفاده شود.

 

کارگر افزود: خیار گلخانه‌ای کیلویی ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰، گوجه فرنگی نو ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خاطرنشان کرد: سود قانونی فروش میوه برای عرضه کنندگان خرد ۳۵ درصد است و با توجه به تنوع کیفیت و میزان ضایعات میوه در سطح میادین میوه و تره بار سود خالص فروشندگان خرد ۸.۵ درصد است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------